A A+ A++

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Urząd Miasta Gdyni jest gotowy do zwiększonej obsługi mieszkańców w budynkach magistratu. Od 1 czerwca można załatwić więcej spraw bezpośrednio, przy pomocy obsługi na parterze. Warunkiem jest dokonanie wcześniejszej rezerwacji – zgodnie z prawem urząd będzie mógł jednocześnie przyjąć jedną osobę na każde stanowisko obsługi.

Bezpieczne wizyty w urzędzie

Prawo jazdy, rejestracja pojazdu, dowody osobiste, sprawy podatkowe czy meldunki – to tylko część ze spraw, które można już bezpośrednio, w kontakcie z pracownikiem załatwić w Urzędzie Miasta Gdyni. Wraz z początkiem czerwca rozpoczynamy spotkania z interesantami z zachowaniem rządowych wytycznych i wszelkich zasad bezpieczeństwa.

Przypomnijmy, że od 1 czerwca wizyty prowadzone są w Sali Obsługi Mieszkańców, Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Wydziale Dochodów. Dodatkowo na miejsce spotkań z interesantami wykorzystywane są też pomieszczenia w Miejskiej Informacji Turystycznej, w budynku przy ul. 10 Lutego 24.

Nadal zamknięta pozostanie natomiast Kancelaria Ogólna, stąd wciąż istnieje możliwość skorzystania z wrzutni funkcjonującej przy wejściu głównym do obu budynków magistratu (przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego).

– Obsługa mieszkańców przez internet funkcjonowała w ostatnich tygodniach bardzo sprawnie, ale wiemy, że w niektórych przypadkach szybciej i łatwiej jest porozumieć się w bezpośrednim kontakcie z urzędnikiem. Wraz ze zmianami dotyczącymi przyjmowania mieszkańców w urzędzie przygotowaliśmy też sposób rezerwacji, który zapewni maksymalnie sprawną i bezpieczną obsługę – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Mieszkańcy nie mają dostępu na pozostałe kondygnacje urzędu. Pracownicy pozostałych komórek spotykają się z mieszkańcami także w wydzielonych, odpowiednio zabezpieczonych pomieszczeniach na parterach dwóch budynków Urzędu Miasta – przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego. Wszyscy urzędnicy będą wyposażeni w identyfikatory, środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekcyjne.

Umów się przez telefon lub zarezerwuj termin online

Co ważne, warunkiem skorzystania z bezpośredniej obsługi w Urzędzie Miasta jest wcześniejsze umówienie spotkania. Funkcjonuje rezerwacja telefoniczna na najbliższy tydzień, do wyczerpania miejsc (w każdy piątek od 7:00 do 15:00). Od 5 czerwca ruszy też rejestracja internetowa, z której skorzystają posiadacze Karty Mieszkańca.

Poniżej lista numerów telefonów do rezerwowania wizyt:

Referat Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów:

  • komórka rejestracji pojazdów – 58 668-87-35 oraz 58 668-87-36
  • komórka praw jazdy – 58 668-87-57 oraz 58 668-87-44

Referat Dowodów Osobistych – 58 668-87-05 oraz 58 668-87-15
Referat Ewidencji Ludności i Meldunków – 58 668-87-29 oraz 58 668-87-30
Urząd Stanu Cywilnego – 58 668-81-21

Osoba rezerwująca wizytę musi podać imię i nazwisko oraz numer telefonu, opcjonalnie mail, na który zostanie wysłane potwierdzenie rezerwacji z datą i godziną. Przy braku adresu mailowego dane zostaną przekazane telefonicznie.

Co ważne, rejestracja zgonów bieżących w Urzędzie Stanu Cywilnego odbywa się tak, jak dotychczas – od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-14:00, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty w USC.

Regulamin rezerwacji telefonicznych i internetowych jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDzień Dziecka z autobusem na 5!
Następny artykułZapewnienie schronienia dla osób bezdomnych w formie noclegowni i ogrzewalni