A A+ A++

E-wizyty w ZUS są coraz popularniejsze. Co można załatwić podczas rozmowy wideo z ekspertem? Czy ważny jest wybór konkretnej placówki?

E-wizyty w ZUS coraz popularniejsze

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­E-wizyty, dzięki którym klienci mogą umówić się z ekspertem ZUS na zdalną konsultację, cieszą się coraz większą popularnością. Z tej szybkiej i bezpiecznej formy kontaktu skorzystało już około 6 tys. osób, najwięcej w Krakowie, Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu.

Polecamy: Nowy JPK_VAT + Nowe oznaczenia (szczegółowa tabela) + 150 odpowiedzi na pytania o kody w JPK_VAT – Komplet

Czy trzeba wybrać placówkę?

E-wizyty w ZUS ruszyły 19 października. Można je umówić w całej Polsce. Dolnoślązacy 435 spraw załatwili siedząc przed kamerą w domu. We Wrocławiu klienci umówili się na 297 spotkania z konsultantem ZUS, w Wałbrzychu i w Legnicy na 62. Średni czas trwania rozmowy wynosi około 10 minut. Klienci nadal załatwiają online najczęściej sprawy związane z emeryturami, rentami i zasiłkami.

Wybór własnej placówki ZUS jest ważny wtedy, gdy chcemy załatwić swoją indywidualna sprawę. Konsultant w naszym miejscu zamieszkania ma dostęp do naszych indywidualnych danych – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Oczywiście przed udzieleniem odpowiedzi rozmówca jest weryfikowany przez pracownika ZUS zarówno poprzez zadanie mu kilku pytań jak i sprawdzenie dokumentu tożsamości – dodaje Kowalska – Matis.

Zobacz również:

Co można załatwić podczas e-wizyty?

Rzeczniczka wyjaśnia, że weryfikacja klienta jest potrzebna, wtedy gdy rozmowa wymaga sprawdzenia danych, które są tzw. danymi wrażliwymi.

W czasie rozmowy można np. ustalić warunki układu ratalnego, założyć indywidualne konto na platformie internetowej ZUS, zmienić numer bankowego konta, skorygować błędy lub po prostu dowiedzieć się na jakiem etapie jest załatwienie sprawy – zachęca.

Każdy, kto zarezerwuje e-wizytę dostaje link do rezygnacji na wypadek gdyby klientowi coś wypadło, albo już jej nie potrzebuje.

Warto o tym pamiętać i niepotrzebne wizyty anulować, ponieważ w tym czasie z usług Zakładu może skorzystać ktoś inny, kto do ZUS osobiście przyjść nie może – apeluje rzeczniczka.

Jak przebiega e-wizyta w ZUS?

Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach: trzech w Warszawie, w dwóch w Poznaniu, w Krakowie i we Wrocławiu. Od 4 listopada można je już umówić w całej Polsce.

Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzymuje SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.

Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

Polecamy serwis: Zasiłki

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOtwarcie sklepów meblowych. Kiedy decyzja?
Następny artykułUwaga na telefonicznych oszustów