W czasie lockdownu firma ponosi stałe koszty prowadzenia działalności. Można do nich zaliczyć czynsz za najem, ale też np. koszty modernizacji lokalu, czy szkoleń pracowników. Takie wydatki, ujęte w fakturach zakupowych, mogą podlegać odliczeniu VAT.
W związku z epidemią koronawirusa, polski rząd wprowadził zakaz prowadzenia niektórych rodzajów działalności gospodarczych. Konsekwencją tych ograniczeń jest niemożność osiągania przez przedsiębiorców przychodów. Jednakże, wszelkiego rodzaju podpisane przez przedsiębiorcę umowy, zobowiązania powodują, że ponosi on różnego rodzaju wydatki. Z tytułu rozliczenia VAT naliczonego pojawia się więc wątpliwość polegająca na tym, czy podatnikowi w ogóle przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z wydatkami / zakupami jakie dokonuje jako przedsiębiorca, podczas gdy działalność gospodarcza jest zamknięta i nie wiemy kiedy pozostanie otwarta.
Prawo do odliczenia – kiedy przysługuje
Prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego to jedna z podstawowych zasad podatku uregulowana w ustawie z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT w zakresie w jakim towary bądź usługi wykorzystywane są do…
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów “Rzeczpospolitej”
Oferta promocyjna: dostęp do treści rp.pl – pakiet plus już od 39,90 zł za miesiąc
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS