A A+ A++

Dropshipping to jeden z modeli prowadzenia sklepu, polega on na tym, że odpowiedzialność magazynowania i dostawy towarów jest przeniesiona na dostawcę produktu.

1. Znajdź swoją nisze

Wiesz co chcesz sprzedawać, to świetnie. Zacznij od analizy swojej konkurencji i wymyśl coś co pozwoli ci się wyróżnić z tego tłumu, np.: może chcesz sprzedawać ceramikę, ale wszystkie konkurencyjne sklepy sprzedają ceramikę z klasycznymi wzorami, niszą mogłoby być sprzedawanie ceramiki z krajobrazami lub znanymi postaciami zamiast klasycznych wzorów. Im bardziej zawężona nisza tym lepiej. Wybierz coś co jest twoją pasją, o czym masz dużą wiedzę i chętnie się nią podzielisz ze swoimi klientami. Jednak pamiętaj by najpierw sprawdzić, czy ta nisza ma szansę zarobków, czy jest potrzebna na rynku. Nie wybieraj takich, które mają bardzo niskie procenty powodzenia.

Dobra nisza to taka, która nie jest zdominowana przez duże firmy z którymi trudno konkurować o klienta.

2. Znajdź dostawców

Dobra relacja i zaufanie do dostawcy/hurtowni jest kluczem do udanego biznesu. To od nich zależy, czy przedmioty które będziesz sprzedawał na swojej stronie są cały czas w magazynie lub czy nie są wadliwe.

Więc na co zwracać uwagę przy wyborze partnera? Po pierwsze szukamy firmy, która oferuje dropshipping’owe usługi, taka która ma w tym doświadczenie. Niektóre hurtownie nie oferują takich usług. Wybrana przez ciebie firma powinna być odpowiednio sprawdzona. Powinna mieć już doświadczenie w dropshipping’u i zatrudniać pracowników, którzy są w stanie odpowiedzieć i wytłumaczyć wszelkie nieścisłości dotyczące współpracy. Natomiast jeśli pracownicy hurtowni z którymi się kontaktujesz nie są pewni swoich słów, lub wydają się niedoinformowani to lepiej poszukać innego dostawcy. Powinieneś też sprawdzić jak długo zajmuje firmie dostawa do krajów do których kierujesz swój sklep. Jeśli zajmuje to dłużej niż 2 tygodnie, to powinieneś wybrać inną hurtownie. Długie oczekiwanie na dostawę może być podstawą do wystawienie twojemu sklepowi negatywnej opinii przez klienta. Pamiętaj, że potencjalni klienci są przyzwyczajeni do dostaw w przeciągu 1 tygodnia.

3. Wybierz platformę

Masz już wybraną nisze i partnera biznesowego, teraz czas pomyśleć czy wolisz sprzedawać towary na istniejących już stronach, czy stworzyć własną. Możesz zacząć od sprzedawania na istniejących już platformach zrzeszających małe sklepy, czyli np.: Allegro, czy amerykański Amazon. Przy istniejących już sklepach masz ułatwiony start, ponieważ trzeba tylko założyć konto i gotowe. Natomiast własna strona wymaga więcej pracy przed rozpoczęciem sprzedaży. Oba wyjścia mają plusy i minusy. Jednak myśląc długoterminowo dobrze postawiona strona internetowa jest lepszym wyjściem. Jednak, na początku będziesz musiał przyciągnąć potencjalnych klientów na swoją stronę, gdzie na takie Allegro, codziennie zagląda duża ilość potencjalnych klientów.

Wybrane strony pomagające zaczać dropshipping

Na rynku istnieją też firmy, które zawodowa zajmują się pomocą w zakładaniu sklepów dropshipping’owych. Pomagają stworzyć stronę, znaleźć odpowiednich dostawców, oferują pomoc marketingową na start itp.

RedCart

shoper

shopify

sky-shop

Wybrane strony z listą hurtowni oferujących dropshipping

sky-shop hurtownie

e-dropshipping

Dropshipping made in Poland

inteshop

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułEl. ME koszykarzy. Izrael zagra z Polską w osłabionym składzie
Następny artykułJak wybrać frazy kluczowe do AdWords?