A A+ A++

Jak wykorzystać torby ekologiczne do zdobycia lojalności klienta?

Lojalizacja klienta to fundament zdrowego biznesu. W praktyce chodzi o tworzenie trwałych relacji, które zwiększają frekwencję zakupów i wartość przypisywaną do naszej marki przez klienta. Jak w takim razie można to osiągnąć za pomocą toreb ekologicznych? Okazuje się, że odpowiedź jest bliżej, niż mogłoby się wydawać.

Lojalizacja klienta – podstawy

Aby lepiej zrozumieć czym jest lojalizacja klienta, warto przypomnieć o lejku sprzedażowym, czyli o tym, jak wygląda proces sprzedaży produktu dla klienta, który jest jego użytkownikiem. Czym jest ten lejek?

Lejek sprzedażowy

Lejek sprzedażowy można podzielić na kilka etapów:

  1. Na początku mamy świadomość marki — klient dowiaduje się o istnieniu naszego produktu lub usługi.
  2. Następnie przechodzi do etapu zainteresowania — zaczyna interesować go to, co oferujemy.
  3. Kolejny krok to etap skłonności do zakupu — klient jest gotowy do nabycia produktu.
  4. Ostatni etap to zakup.

Teraz zastanów się, czy chciałbyś, aby na tym kończyła się Twoja “znajomość z klientem”. Czy wystarczy Ci fakt, że dokonał on u Ciebie zakupu i już nigdy nie wrócił? Czy nie chciałbyś jednak, żeby miał po zakupie miłe skojarzenia i dokonywał u Ciebie kolejnych zakupów? Może mniejszych, może większych?

Z drugiej strony, jeśli sprzedajesz produkty, które kupuje się rzadko, czy nie chciałbyś, aby ten klient, który dokonał u Ciebie zakupu, polecał Twoją ofertę bliskim, znajomym, albo przypadkowym ludziom? Co więcej, może to robić nawet nieświadomie, ale jak? Tu wkracza pojęcie lojalizacji klienta.

Etap lojalizacji klienta

Jako 5 etap lejka sprzedażowego można wprowadzić lojalizację klienta. Lojalny klient wydaje średnio 5 razy więcej i jest skłonny kupować częściej. Co to dla Ciebie oznacza? Oznacza to, co najmniej tyle, że łatwiej i taniej jest utrzymać stałego klienta niż pozyskać nowego. Zastanów się tylko, ile czasu musiałeś poświęcić i pieniędzy musiałeś wydać na pozyskanie tego klienta.

No dobrze, skoro wiesz już, jak ważne jest zdobycie lojalności klienta, możesz zastanowić się, jak to zrobić.

Torby ekologiczne jako narzędzie do budowania lojalności

Na tle powyższych informacji, torby ekologiczne, takie jak torba bawełniana czy torba szmaciana, zyskują na znaczeniu. Okazuje się, że mogą one stać się niezwykle skutecznym narzędziem w procesie lojalizacji klienta. Dlaczego?

Torby ekologiczne są nie tylko praktyczne, ale także stanowią wyraz troski o środowisko. W dobie rosnącej świadomości ekologicznej takie działania są doceniane przez klientów. Torba bawełniana czy torba szmaciana z logo naszej firmy staje się nie tylko funkcjonalnym gadżetem, ale także symbolem wartości, które cenią klienci.

Wykorzystanie eko torby do budowania lojalności klienta jest więc dwutorowym procesem. Z jednej strony, podkreślamy ekologiczny charakter naszej działalności, z drugiej — zapewniamy klientom wartość dodaną w postaci praktycznego gadżetu. Jak to działa?

Jak działają w praktyce ekologiczne torby bawełniane?

Od kiedy w sklepach przestano wydawać darmowe torby plastikowe, bawełniane torby ekologiczne zyskały na znaczeniu. Coraz więcej klientów wybiera się z nimi na codzienne zakupy. Przenoszą w nich produkty pierwszej potrzeby, ale zabierają je także do pracy. Noszą w nich lunche, dokumenty, odzież, ale w gruncie rzeczy to, co w nich noszą nie ma większego znaczenia. O wiele ważniejszy jest fakt, że widzą je inni. Ludzie na przystanku, na chodnikach, w biurach, w sklepie itd. Co to dla ciebie znaczy?

Nie dość, że klient chętnie jej używa, bo jest praktyczna, to dodatkowo torba bawełniana z widocznym logo, czy innym charakterystycznym dla Twojej marki nadrukiem widoczna jest w przestrzeni publicznej, co znaczy, że jest tanią formą reklamy i przyciąga zainteresowanie potencjalnych klientów.

Jak w praktyce wykorzystać torby ekologiczne do lojalizacji klienta?

Istnieje wiele sposobów na wykorzystanie toreb ekologicznych do budowania lojalności klienta. Możemy na przykład oferować je jako gratis do zakupów powyżej określonej kwoty albo jako nagrodę za uczestnictwo w programach lojalnościowych, czy wyzwaniach w mediach społecznościowych. Może to być także gratis do zapisu na Newsletter itd. Możliwości są niemal nieograniczone.

Ekologiczne torby reklamowe, takie jak torba bawełniana czy torba szmaciana, są doskonałym narzędziem do budowania lojalności klienta z wielu względów, o których już wspomnieliśmy. Dzięki nim możemy podkreślić swoje zaangażowanie w ochronę środowiska, jednocześnie zapewniając klientom praktyczny gadżet, który będzie im służył przez długi czas.

W dobie rosnącej świadomości ekologicznej taka strategia jest nie tylko korzystna dla naszej firmy, ale ma także pozytywny wpływ na środowisko naturalne, co możesz wykorzystać w swojej komunikacji marketingowej. To dość powodów, by wykorzystać torby eko w swojej firmie.

Chcesz zainwestować w trwałe relacje z klientami? Zbudować pozytywny wizerunek firmy w przestrzeni publicznej? Wybierz torby bawełniane Ivedo.

Artykuł sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFitness dla seniora [ Sport ]
Następny artykułEkspert: Potencjał krajowego budownictwa mieszkaniowego słabnie