A A+ A++

Jak wynika z raportu State of Mobile 2023, właściciel smartfona korzysta ze swojego urządzenia średnio przez pięć godzin dziennie. Co ciekawe, telefon coraz rzadziej służy do przeglądania mediów społecznościowych, które systematycznie tracą zaufanie użytkowników i reklamodawców.

Ograniczenie wydatków związanych z kampaniami w social mediach deklaruje dwie trzecie uczestników badania Industry Pulse Report. Zaskakująco dobrze miewa się natomiast rynek marketingowych wiadomości SMS, który do końca obecnej dekady ma osiągnąć wartość 91,7 mld dolarów.

Wiadomości tekstowe jako wsparcie dla małej gastronomii

Dzięki SMS-om właściciele małych lokali gastronomicznych mogą przesyłać swoim klientom powiadomienia o promocjach i nowych pozycjach w menu. Krótka wiadomość przypomni o rezerwacji stolika, pozwoli wysłać zaproszenia na degustacje lub organizowane w restauracji wydarzenia. Pomoże również zadbać o stałych bywalców lokalu – nagrodzić ich spersonalizowaną ofertą na darmowy napój lub dodatkowy deser.

– Telefon jest z nami przez cały dzień, dzięki czemu w każdej chwili możemy odczytać interesującą nas wiadomość. Krótki SMS będzie prawdziwym ratunkiem, gdy rozmyślamy nad tym, co zjeść na lunch lub do jakiej restauracji wybrać się na spotkanie ze znajomymi. Apetyczna propozycja przyspieszy decyzję i sprawi, że klient chętniej wybierze propozycję lokalu aktywnie informującego o swojej ofercie – zauważa Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI. – Z naszych doświadczeń wynika, że 69 proc. wiadomości SMS odczytywanych jest w ciągu pięciu minut, a 91 proc. w ciągu godziny. Szybkość przesyłania informacji to klucz do sukcesu w branży gastronomicznej – dodaje Maja Wiśniewska.

Regularna wysyłka SMS-ów pozwala ponadto budować trwałą więź z klientami i zbierać cenne informacje na temat ich oczekiwań. Wiadomości tekstowe można wykorzystywać m.in. do rozsyłania ankiet lub prośby o napisanie recenzji i podzielenie się opinią na temat lokalu.

Kampania social media + SMS na otwarcie lokalu

Wspierająca rola wiadomości tekstowych podczas kampanii w social mediach jest szczególnie widoczna w przypadku np. niewielkich lokali gastronomicznych, dysponujących ograniczonymi budżetami reklamowymi. Koszt dotarcia do odbiorcy przy pomocy SMS-a to klika lub kilkanaście groszy, a połączenie płatnych postów z wiadomościami tekstowymi pozwala zwiększyć zasięgi i “dopalić” kampanię.

Wykorzystanie wiadomości SMS w promocji lokalu

  • informacje o ofercie i nowych pozycjach w menu
  • SMS-owe kody promocyjne
  • zaproszenia na wydarzenia i do udziału w konkursach
  • interaktywne kampanie z odbiorem SMS
  • budowanie baz odbiorców – zapis do newslettera

– Mariaż mediów społecznościowych i kampanii SMS wykorzystał jeden z naszych klientów, niewielka rodzinna lodziarnia z Gliwic. Otwierając swój lokal właściciele przygotowali na Facebooku wydarzenie, w którym informowali o możliwości otrzymania darmowej porcji lodów w zamian za wysłanie na wskazany numer krótkiej wiadomości z imieniem. Uczestnicy promocji otrzymywali w odpowiedzi kod uprawniający do odebrania bonusu. Wystarczyło przyjść do lodziarni, aby zasmakować słodkiej nagrody – wspomina Maja Wiśniewska.

Zorganizowanie podobnej promocji zapewnia niewielkim firmom także dodatkowe korzyści w postaci poszerzenia grupy odbiorców poprzez zbudowanie bazy kontaktów z ich numerami telefonu oraz precyzyjnego oszacowania opłacalności kampanii. Wydarzenie na Facebooku przyciągnęło w przypadku lodziarni 354 osoby, z których 116 wysłało wiadomości SMS. Oznacza to, że z oferty skorzystał co trzeci zarejestrowany użytkownik.

Tłumy, jakie pojawiły się podczas otwarcia w 100 proc. uzasadniły dodatkowy wydatek poniesiony na kampanię SMS. Lodziarnia chwaliła sobie ponadto łatwość konfiguracji automatu wysyłkowego, korzystania z numeru odbiorczego i pomoc konsultanta.  

Wiadomości SMS nie zastąpią w pełni kampanii social media, ale mogą być ich doskonałym uzupełnieniem. Dużym firmom z branży HoReCa pomogą poszerzyć zasięgi, lecz w przypadku mniejszej gastronomii potrafią być prawdziwym gamechangerem.

Przykład gliwickiej lodziarni pokazuje, że skromny budżet lepiej wykorzystać na pozyskanie jakościowego ruchu i zdobycie uwagi mniejszej, ale precyzyjnie dopasowanej grupy potencjalnych klientów. Regularna komunikacja SMS-owa jest wykorzystywana przez właścicieli od chwili otwarcia lokalu w 2021 r. do dnia dzisiejszego.

Źródło: SMSAPI

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Chcemy wrócić do korzeni” – Finn Wolfhard zapowiada satysfakcjonujący finał Stranger Things
Następny artykułPożar pustostanu Augustów