Dwadzieścia płockich szkół podstawowych i średnich wzbogaciło się o nowoczesny sprzęt w pracowniach językowych. To wspólny projekt PKN ORLEN i Gminy-Miasta Płock, wsparty finansowo przez Fundację ORLEN, która przekazała na ten cel 400 tys. zł. Całkowita wartość projektu wyniosła 490 tys. zł.
Nowy sprzęt dydaktyczny został zainstalowany w pracowniach językowych dwudziestu płockich szkół podstawowych i średnich. To kontynuacja projektu PKN ORLEN, który w latach wcześniejszych doposażył pracownie chemiczne, fizyczne i matematyczne w płockich placówkach oświatowych.
Rozszerzenie projektu o pracownie językowe ma na celu zapewnienie najmłodszym mieszkańcom Płocka możliwości zdobywania nowych umiejętności i kompetencji, a także zachęcanie ich do poszerzania wiedzy, w tym nauki języków obcych.
Jak mówi Marta Soluch, Członek Zarządu Fundacji ORLEN, Koncern dużą wagę przykłada do edukacji dzieci i młodzieży, stąd decyzja o zakupie nowoczesnego wyposażenia pracowni językowych w 11 szkołach podstawowych oraz 9 szkołach średnich.
– Jestem bardzo dumna z tego, jak wyglądają teraz pracownie. To dobrze zobaczyć tak znakomite efekty – przyznaje Marta Soluch. – Wcześniej wyposażyliśmy pracownie zgodne z naszym kierunkiem zainteresowania, czyli z naukami ścisłymi. Jako firma międzynarodowa, która ma coraz więcej swoich przedstawicieli w innych krajach poczuliśmy, że przyszedł czas na pracownie językowe. Nasza płocka młodzież będzie miała szansę w doskonałych warunkach i w nowoczesny sposób uczyć się tak naprawdę dowolnego języka obcego – tłumaczy członek zarządu Fundacji ORLEN.
Jak zapewnia, nie jest to ostatnie słowo Fundacji w tej sprawie.
– Wraz ze wzrostem zapotrzebowania, będziemy starali się aktywnie włączać w edukację młodzieży Płocka, bo jest to nasza przyszłość i chcemy, żeby dzieci zdobywały wiedzę w jak najlepszych warunkach – mówi Marta Soluch.
Wśród zakupionego sprzętu za środki przekazane przez Fundację ORLEN znalazło się w sumie 1416 elementów wyposażenia pracowni, takich jak np. 396 kompletów słuchawek, 11 iPadów Apple 8, 202 stoły, 27 jednostek centralnych i komputerów oraz 30 głośników, które uatrakcyjnią zajęcia nauki języków obcych.
– W 2018 roku rozpoczęliśmy projekt sponsoringowy doposażenia w sprzęt dydaktyczny pracowni chemicznych, fizycznych i matematycznych w płockich placówkach zarówno podstawowych, jak i ponadpodstawowych. Teraz poszliśmy o krok dalej. Jest to odzew na oczekiwania, które były nam zgłaszane przez nauczycieli i uczniów, że te salę językowe w płockich placówkach rzeczywiście wymagają doposażenia – mówi Wioletta Kulpa, Kierownik Działu Sponsoringu Społecznego PKN ORLEN. – Wielokrotnie podkreślamy, jak ważna jest nauka języka obcego. Należy inwestować w naszą młodzież, nasze dzieci, bo jest to nasza przyszłość – podkreśla Wioletta Kulpa.
Dodaje, że ten nowoczesny sposób interakcji pomiędzy nauczycielem a uczniami sprawia, iż uczniowie mogą konwersować ze sobą i z nauczycielem, nie przeszkadzając sobie wzajemnie.
– Jest to najlepszy sposób na szybkie doskonalenie języka angielskiego. Chcieliśmy pokazać co udało nam się dobrego zrobić dla płockich dzieci i płockiej młodzieży. Mamy nadzieję, że będzie to doskonały efekt widoczny już niedługim czasie – podsumowuje Wioletta Kulpa.
Uczniowie klasy VIII c podczas zajęć z języka angielskiego w płockiej szkole podstawowej nr 12 zaprezentowali gościom, jak swobodnie mówią po angielsku oraz udowodnili, że swoje umiejętności wykorzystują w codziennych kontaktach z rówieśnikami z całego świata, z którymi rozmawiają poprzez media społecznościowe. A już za niecałe trzy tygodnie będą po angielsku komunikować się w czasie zagranicznych wakacyjnych podróży.
– Spotykamy się na bardzo miłym, ale i też bardzo ważnym spotkaniu – przyznał podczas spotkania z uczniami i dziennikarzami Roman Siemiątkowski, wiceprezydent Płocka. – Dwadzieścia samorządowych płockich szkół podstawowych i ponadpodstawowych otrzymuje doskonały sprzęt do pracowni nauki języków obcych. Jest to sprawa bardzo ważna, bo przecież wszyscy wiemy jakie znaczenie ma dzisiaj znajomość języków obcych – podkreślił wiceprezydent.
Dziękując PKN Orlen za ten pożyteczny projekt wyraził nadzieję, że nie jest to ostatni wspólny projekt Koncernu i Płocka.
– My jesteśmy otwarci na wspólną realizację różnych innych przedsięwzięć, zarówno w zakresie edukacji, jaki i innych zakresów. Gratuluję wszystkim szkołom tego, że będą mogli skorzystać z dobrodziejstwa tej nowoczesnej techniki – podsumował Roman Siemiątkowski.
Agata Bogiel, Dyrektor SP nr 12 w Płocku dodaje, że wsparcie dla płockich szkół to w rzeczywistości inwestowanie przez PKN ORLEN w rozwój przyszłych kadr.
– Te metody nauczania są dla uczniów atrakcyjne, ale też wpływają na to, że w łatwiejszy sposób przyswajają wiadomości, szybciej się uczą. Jest to bardzo istotne, gdyż lekcje języka angielskiego nie są tylko wykuwaniem regułek i słówek, lecz nauką przez zabawę – tłumaczy dyrektor SP12.
Przypomina też, że kilka lat temu szkoła otrzymała dofinansowanie z PKN ORLEN na doposażenie pracowni fizyczno-chemicznej, dzięki czemu zakupiono szereg pomocy dydaktycznych do prowadzenia tych zajęć.
Na czym polega innowacja w prowadzeniu zajęć językowych przy użyciu nowego sprzętu?
– Zakładamy słuchawki przy których mamy mikrofony i nie słyszymy bodźców z zewnątrz – wyjaśnia Aleksandra Januszewska, nauczycielka języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 12 w Płocku, która w klasie 8 c zaprezentowała nowoczesny sposób nauczania. – Uczniowie początkowo byli bardzo zaskoczeni, oczywiście pozytywnie. Padło nawet zdanie, że są to lekcje „jak na zachodzie” – uśmiecha się Aleksandra Januszewska.
Podkreśla, że ten sposób prowadzenia zajęć zwiększa skupienie wśród uczniów. Mają możliwość odsłuchania swojego głosu, sprawdzić czy poprawnie wymawiają dane słowa.
– Pomaga mi to niesamowicie, ponieważ uczniowie na lekcji nie są rozkojarzeni, skupiają się na realizacji zadań – zapewnia.
PKN ORLEN zdecydował o przyznaniu dofinansowania wszystkim szkołom, które zgłosiły się do Programu Edukacyjnego w tym roku czyli: Szkole Podstawowej nr 21 im. Fryderyka Chopina, Szkole Podstawowej nr 14 im. prof. Władysława Szafera, Szkole Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego, Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 11 im. Bolesława Chrobrego, Szkole Podstawowej nr 12 im. Miry Zimińskiej – Sygietyńskiej, Szkole Podstawowej nr 13 im. Jana Brzechwy, Szkole Podstawowej nr 17 im. Tadeusza Kościuszki, Szkole Podstawowej nr 18 im. Jana Zygmunta Jakubowskiego, Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 22 im. Janusza Korczaka, Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 im. Armii Krajowej, Szkole Podstawowej Nr 20 im. Wł. Broniewskiego, Zespołowi Szkół nr 1, Liceum Ogólnokształcącemu z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Wł. Jagiełły w Płocku, Zespołowi Szkół Usług i Przedsiębiorczości im. Abp. A.J. Nowowiejskiego, Zespołowi Szkół Technicznych w Płocku, Zespołowi Szkół Ekonomiczno–Kupieckich, Zespołowi Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej – Curie, Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia, Zespołowi Szkół Budowlanych nr 1 oraz III Liceum Ogólnokształcącemu im. Marii Dąbrowskiej.
Przypomnijmy, że w latach wcześniejszych, w ramach akcji „Lekki plecak” Koncern dofinansował zakup tabletów dla blisko 300 uczniów szkół podstawowych, które zastąpiły książki i zmniejszyły wagę plecaków. Od 10 lat Koncern realizuje też program stypendialny „Mam pasję powyżej średniej”, dzięki któremu kilka tysięcy uczniów z Płocka i powiatu płockiego otrzymało stypendia.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS