W życiu każdego z nas przychodzi taki moment, gdy zastanawiamy się – jak i w jaki sposób wybrać dla siebie odpowiednią pracę. Pojawia się wtedy wiele pytań, między innymi – gdzie szukać informacji dotyczących firm poszukujących pracowników?
Poniższy artykuł powinien rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości. Spróbujemy podpowiedzieć Ci między innymi jak sprawdzić i ostatecznie wybrać odpowiednią firmę dla siebie.
Na początku zastanówmy się co tak naprawdę nas interesuje. Zainteresowania są ważne przy poszukiwaniu nowej pracy. Nie bez powodu, na każdym kroku słyszymy, że trzeba robić to co się lubi. Zatem jednym z ważniejszych aspektów przy poszukiwaniu pracy jest odpowiedni dobór branży dla aplikowanego stanowiska.
Gdzie aplikować swoje CV
Mając w głowie pomysł na to, jako kto chcielibyśmy pracować, możemy wreszcie rozpocząć poszukiwania. W tym momencie istotne jest, by przed próbą wysyłania swojego CV do wybranych firm, skupić się na efektywnym i dopracowanym opisie własnej osoby za pomocą tego dokumentu. Zadbać o jego estetykę. Dokładnie opisać swoje umiejętności. Nakreślić potencjalnemu pracodawcy czego może się spodziewać. Zaskoczyć go.
Mając przygotowane odpowiednie CV oraz wybrane oferty pracy, warto na początek sprawdzić jakie opinie o pracodawcach krążą na https://otrude.net/pl.
Jak sprawdzić warunki pracy?
To bardzo istotne, by już na początku wiedzieć w jaki sposób w danej firmie traktuje się pracowników. Dzięki temu możemy dowiedzieć się jakie sytuacje oraz wrażenia przeżyly osoby będące lub pracujące wcześniej u naszego potencjalnego pracodawcy.
Takie opinie pracowników pozwalają wyrobić sobie własne zdanie na temat firm. Warto skupiać się na ofertach, w których przeważają pozytywne komentarze. Bardzo często zdarza się, że do komentarzy pracowników odnosi się firma, o której mowa w opinii. Wtedy możemy poznać drugą stronę medalu – reakcję pracodawcy na ewentualne słowa krytyki.
Opinie o pracownikach dają nam również możliwość oceny w jaki sposób pracodawca w sytuacji konfliktowej wypowiada się o swoim, często byłym już pracowniku. Profesjonalizm to również szacunek do osoby, która nie jest już związana w żaden sposób byłą firmą.
Każdy z nas po zakończeniu umowy otrzymuje opinię z zakładu pracy – tak zwane świadectwo pracy. W interesie pracownika jest, na jaką opinię zasłużył, zaś po stronie pracodawcy leży profesjonalizm i rzetelna ocena osiągnięć swojego podwładnego. Podejście pracodawcy do zatrudnionych możemy sprawdzić również pod tym kątem.
Dlaczego opinie pracowników są ważne?
Doświadczenia innych osób jasno wskazują na co pracodawca zwraca uwagę jeśli chodzi o profil pracownika. Najczęściej mówi się tutaj o takich cechach jak:
- pracowitość
- umiejętność w komunikacji
- umiejętność współpracy w zespole
- uczciwość
- lojalność
- punktualność
Najbardziej istotnymi informacjami są tylko wiarygodne opinie ze sprawdzonych portali oraz osób zatrudnionych w dużych przedsiębiorstwach typu np. Comarch, czyli wpisy mówiące o tym, w jaki sposób firma traktuje pracowników, ale również czy przestrzega podstawowych elementów zawartych w podpisanej umowie o pracę.
Jest wiele opinii o pracodawcach w Polsce. Przykładem może być chociażby sieć sklepów Reserved. Po wyszukaniu tej frazy w przeglądarce, jesteśmy w stanie zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na ten temat. To nie jest takie trudne. Pamiętajmy, mając przygotowane wszystkie niezbędne dokumenty do aplikacji na wybrane stanowisko, warto najpierw zapoznać się z ocenami, a każdy kandydat po przeczytaniu takich opinii wie już czego może się spodziewać.
Materiał zewnętrzny
Napisany dnia: 02.12.2020, 14:25
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS