Polskie – niestety niewielkie doświadczenia – pokazują, że partnerstwo publiczno-prywatne jest dużo bardziej efektywnym sposobem realizacji zadań publicznych, niż tradycyjne rozwiązania. Przekłada się ono wyraźnie na poziom satysfakcji społeczeństwa.
Przygotowanie i realizacja partnerstwa jest dużym wyzwaniem. Początkiem zawsze powinno być solidne rozeznanie rynku.
Jaka podstawa prawna
Tymczasem ustawodawca dla tego rodzaju niezbędnych działań nie wskazał jednoznacznie określonej podstawy prawnej. W nowym Prawie zamówień publicznych wprowadzono instytucję wstępnych konsultacji rynkowych, których podstawowym celem jest prawidłowe przygotowanie postępowania oraz poinformowanie potencjalnych wykonawców o planowanym zamówieniu. Jednak nadal nie wiadomo, w jakim trybie ma być wybierany partner prywatny. To z kolei powoduje wątpliwości, czy przed rozpisaniem procedury prowadzącej do wyboru partnera w ogóle można stosować instytucje z Prawa zamówień. A więc, w jaki sposób podmiot publiczny – który zawsze działa na podstawie i w granicach prawa – może rozpoznać rynek, pozyskując wstępne informacje, które pozwolą mu właściwie przygotować postępowanie? Wbrew pozorom wstępne konsultacje są najlepszym i w pełni zgodnym z prawem rozwiązan…
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów “Rzeczpospolitej”
… czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS