A A+ A++

Pierwszym krokiem jest wprowadzenie procedury zgłaszania nieprawidłowości do wewnętrznego systemu prawnego we właściwej formie. Kolejnym – poinformowanie o tym załogi, w sposób przyjęty u danego pracodawcy.

Przygotowanie do wejścia w życie tzw. Dyrektywy o ochronie sygnalistów (Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z 23 października 2019 roku w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii) ma miejsce w wielu krajach Unii Europejskiej. Niezależnie od krajowych procesów legislacyjnych mających na celu transpozycję Dyrektywy do porządków prawnych konkretnych jurysdykcji, można już teraz podjąć kroki, niezbędne do wdrożenia systemów zgłaszania nieprawidłowości (whistleblowing).

1. Przygotowanie regulacji wewnętrznych

Niezależnie od sektora (prywatny czy publiczny, regulowany czy nieregulowany) implementacjęi whistleblowing’u w organizacji należy rozpocząć od opracowania i wdrożenia odpowiedniego aktu wewnątrzzakładowego regulującego zagadnienie sygnalizowania nieprawidłowości. W przypadku funkcjonowania już odpowiedniej polityki, warto dokonać badania jej zgodności z postanowieniami zapisów samej Dyrektywy. W ramach zaś sektorów regulo…

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Nazywał mnie szmatą, kur…”. Mariusz Grzegorzek odpowiada na zarzuty studentki
Następny artykułAMD nie przeszkadza, że Radeony są wykorzystywane do kopania Ethereum. Nie będzie limitu jak w GeForce RTX 3060