A A+ A++

Firmy, które przymierzają się do zakupu fabrycznie nowych samochodów, muszą przygotować się nie tylko na wydłużony czas oczekiwania na dany model, ale również wyższe ceny, szacuje się, że nawet o 15-20%. Dla przedsiębiorstw budujących flotę większe koszty będą wiązały się z wyraźnym obciążeniem finansów. Dlatego warto poszukać alternatywnego rozwiązania, pozwalającego na utrzymanie płynności finansowej przy zakupie choćby jednego auta.

Wyższe ceny samochodów to głównie efekt ograniczeń w produkcji, wynikający z braku półprzewodników. Powodem jest także wzrost ponoszonych kosztów w związku z koniecznością dostosowania się do zaostrzonych norm emisji spalin. Dla przedsiębiorców, którzy potrzebują zbudować solidną flotę pojazdów firmowych to ogromny cios finansowy. Nic więc dziwnego, że poszukują oni opcji finansowania, które nie będą nadmiernie obciążały budżetu.

Leasing z niską ratą – sposób na odciążenie finansów?

Wiele firm, które decydowały się na zakup pojazdów, zwykle finansowały ich zakup leasingiem. Jest to korzystne rozwiązanie, pozwalające na rozłożenie całej płatności na miesięczne zobowiązania i wliczenie całej raty w koszty uzyskania przychodów. Niestety taka forma finansowania, udzielana na standardowych zasadach, oznacza dużo wyższe koszty z powodu podwyżki ceny katalogowej pojazdów. 

Jak pokazuje kalkulator, leasing z niską ratą jest alternatywnym rozwiązaniem. Na takiej zasadzie działa m.in. KINTO One Leasing dostępny w ofercie Toyota Leasing. Jest to finansowanie, które charakteryzuje się:

  • niską opłatą wstępną – już od 10% wartości pojazdu,
  • niską ratą,
  • okresem finansowania wynoszącym 3-4 lata.

Jego wyróżnikiem jest natomiast możliwość wymiany auta bez angażowania środków własnych – jako jeden z wariantów zakończenia umowy. To nieco innowacyjne podejście, co jest zasługą m.in. gwarancji odkupu pojazdu przez dealera. Dzięki temu przedsiębiorca nie musi szukać nabywcy – może od razu sprzedać samochód i wziąć kolejny leasing.

Warto przy tym podkreślić, że niska rata takiego finansowania wynika ze specyficznego sposobu jej naliczania. Leasingobiorca spłaca jedynie kwotę, która odpowiada rzeczywistej utracie wartości auta. 

Leasing z niską ratą – to naprawdę ma sens

Zastanawiasz się, czy rata leasingowa w takim wariancie jest faktycznie dużo niższa w porównaniu ze standardowym leasingiem? Aby zobrazować możliwe do poczynienia oszczędności, warto posłużyć  się kalkulatorem leasingowym.

Załóżmy, że interesuje cię nabycie Toyoty Nowa Yaris Cross (cena auta od 61 708 zł netto). Przy 10% opłaty wstępnej oraz 3-letniego okresu finansowania, raty leasingowe KINTO One Leasing będą nawet trzykrotnie niższe niż w przypadku standardowego leasingu. Wybór takiego finansowania  będzie zatem dobrym rozwiązaniem, jeśli zależy ci na zbudowaniu solidnej floty pojazdów firmowych.



Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOns Jabeur pierwszą finalistką turnieju w Madrycie
Następny artykułRosja ratuje swój futbol przed krachem. Zapłacić mają za to palacze, pijacy i hazardziści