A A+ A++

Dwa różne pokolenia wcale nie muszą oznaczać odmiennych preferencji w aranżowaniu wnętrz. Jak wynika z badania Salonów Agata, teściowe i synowe mają zbliżone upodobania, jeśli chodzi o wybór akcesoriów i mebli, a także przedstawiają podobne motywacje zakupowe.

Autor: housemarket.pl 28 października 2020 15:27

Analogicznie jest z ulubionymi stylami aranżacji wnętrz – okazuje się, że obie grupy mają pokrewne gusta, co może być początkiem do zbudowania dobrej relacji.

Te same potrzeby różnych pokoleń

Zarówno synowe, jak i teściowe podczas zakupów wnętrzarskich, kierują się przede wszystkim atrakcyjną ceną (54 proc. synowych i 46 proc. teściowych) oraz jakością produktu (47 proc. synowych i 38 proc. teściowych). Kluczowym kryterium dla obydwu grup jest także funkcjonalność (59 proc. teściowych i 49 proc. synowych). Podczas wspólnych zakupów, najczęściej kupują dekoracje do domu (51 proc. synowych i 61 proc. teściowych) i akcesoria do kuchni i jadalni (45 proc. synowych i 56 proc. teściowych). Synowe chętnie ze swoimi teściowymi kupują również meble kuchenne (19 proc. – w przypadku teściowych jest to 12 proc.).

Synowe i teściowe są zgodne również, jeśli chodzi o nastawienie przed zakupami produktów do domu – 55 proc. synowych 51 proc. teściowych deklaruje, że idąc do sklepu, ma mniej więcej zaplanowane, co chce kupić. Co ciekawe w zestawieniu trzech ulubionych stylów wnętrzarskich w przypadku obydwu grup pojawia się styl nowoczesny i loftowy. To pokazuje, że odmienne gusta związane z różnicą wieku są często stereotypem i nie znajdują potwierdzenia wśród badanych.

– Urządzanie wnętrz może być bardzo dobrym, przyjemnym i neutralnym tematem łączącym dwa pokolenia. Istotne jest jednak, aby synowa i teściowa poznały swoje wzajemne preferencje. Obie grupy, choć nieświadome tego, patrzą na bardzo podobne czynniki w kwestii wyboru akcesoriów i mebli, preferują te same style wnętrzarskie. Takie postrzeganie może przyczynić się do dobrej współpracy podczas wspólnych zakupów czy urządzania wnętrz – komentuje Magdalena Chorzewska, psycholog i ekspert wielu programów telewizyjnych poświęconych tematyce relacji międzyludzkich, która współpracuje z marką Agata przy okazji badania opinii Polek.

Funkcjonalne i modne wnętrze teściowej

Teściowe znacznie częściej niż swoje synowe, gotowe są do rozmów na temat aranżacji swojego wnętrza. Okazuje się, że cenią porady swoich synowych – ich zdanie jest dla nich bardzo ważne, pozytywnie wypowiadają się także na temat stylu, w jakim urządzony jest dom ich synowej. Badana grupa kobiet będąca teściowymi, obserwując wnętrza swoich synowych, również chętnie wprowadza zmiany u siebie. Chęć kupienia czegoś nowego oraz zmiany w otoczeniu sprawiają im przyjemność. Nieco częściej niż synowe, zwracają uwagę na funkcjonalność mebli i dodatków.

– Teściowa, moja bohaterka ze spotów marki Agata, otwarta jest na nowe rozwiązania oraz sugestie Synowej w kwestiach wnętrzarskich. Ceni wszelkie wskazówki dotyczące aranżacji wnętrza, wyboru mebli czy dodatków jednak sama również nie waha się proponować rozwiązań Gośce. Synowa interesuje się wnętrzami, śledzi trendy, z kolei moja bohaterka ma większe doświadczenie, dlatego uważam, że wzajemne rady mogą być bardzo inspirujące dla naszych postaci – komentuje ambasadorka marki, Ewa Kasprzyk.

Jak aranżuje przestrzeń synowa?

Badanie Salonów Agata pokazuje, że z kolei synowe wykazują znacznie większe zainteresowanie tematyką urządzania wnętrz, co przekłada się na ich postrzeganie w oczach teściowych. Podobnie jak swoje teściowe, chętnie wprowadzają zmiany w swoich wnętrzach, które motywują również potrzebą sprawienia sobie przyjemności. Obok funkcjonalności i ceny, wskazują także, że podczas zakupów mebli i dodatków kierują się dopasowaniem do stylu ich mieszkania. Z kolei, jeśli chodzi o udzielanie porad, synowe rzadziej postrzegają je jako inspirujące i nie wykorzystują ich w swoich stylizacjach. Może to wynikać z tego, że często realizują swoje marzenia, urządzając pierwsze mieszkanie/dom, stąd sceptycznie podchodzą do opinii innych osób. Żadna ze stron nie ingeruje jednak w urządzanie wnętrza drugiej, co jest bardzo istotne pod kątem tworzenia dobrej relacji.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKonsultacje w sprawie projektu Wieloletniego Programu Współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata 2019-2020
Następny artykułRN PGNiG powierzyła obowiązki prezesa zarządu wiceprezesowi