A A+ A++

1. Odpowiadaj na pytania i problemy odwiedzających Jest to najważniejsza zasada SEO, która często jest pomijana. Oczywiście, artykuły w sieci są oceniane przez algorytm — dlatego w ogóle istnieją zasady tworzenia tekstów SEO — jednak główną przesłanką do stworzenia artykułu zawsze powinien być odwiedzający. Nie pisz dla maszyn, pisz dla ludzi, szczególnie że algorytmy są stale udoskonalane w kierunku nagradzania tekstów przydatnych użytkownikom. Zasady SEO zmieniają się z biegiem lat, jednak dobrze opracowany tekst rozwiązujący problem użytkownika lub odpowiadający na jego pytanie może utrzymywać się na wysokich pozycjach nawet przez lata.

2. Poszukaj słów kluczowych Słowa kluczowe są podstawą artykułów SEO. Jest jednak kilka prostych sposobów na ich znalezienie bez stosowania płatnych i wyszukanych aplikacji. Skorzystaj z wyszukiwarki fraz Istnieje wiele darmowych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych np. Planer Słów Kluczowych od Google. Takie narzędzia pokazują, jak często dane słowo lub fraza są wyszukiwane. Hasła nie powinny być ani zbyt ogólne, ani zbyt szczegółowe. Fraza „marynarka” będzie bardzo oblegana, a jednocześnie nie będzie mówiła zbyt wiele. Jeżeli masz jednak w ofercie produkt odpowiadający opisowi „marynarka czarna dwuklapowa”, to będzie to zdecydowanie lepszy wybór pod SEO. Przejrzyj strony konkurencji Sprawdź jakie słowa kluczowe pojawiają się najczęściej u konkurentów, którzy znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wykorzystaj je lub spróbuj znaleźć podobne, ale mniej oblegane. Być może Twoja konkurencja pozycjonuje się na frazę „sprzedaż detaliczna”, ale mniej popularne hasło „handel detaliczny” będzie równie atrakcyjne dla Twoich artykułów SEO. Poszukaj inspiracji w Google Otwórz wyszukiwarkę i po prostu zacznij wpisywać hasła, które są związane z Twoją działalnością w sieci lub branżą. Google pokaże Ci, jak często dana fraza jest wyszukiwana oraz podsunie sugestie. Podpowiedzi będą pojawiały się w momencie wpisywania fraz w wyszukiwarkę, ale znajdziesz je również na końcu strony w szarych dymkach. Zwróć szczególną uwagę na hasła w formie pytań. To właśnie różnego rodzaju pytania są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Artykuł odpowiadający na nie może zyskać wysoką pozycję.

3. Zastosuj słowa kluczowe Dla algorytmu nie jest obojętne, gdzie umieścisz słowa kluczowe. Najważniejszą frazę kluczową dla danego artykułu zamieść już w tytule, następnie wpisuj słowa kluczowe w nagłówkach akapitów (śródtytułach). Postaraj się również zamieścić każde słowo kilka razy w samym tekście. Słowa kluczowe stosuj w naturalny sposób. Zdania typu „Szukasz stolarz Wrocław?” są nie do przyjęcia. Jeżeli nie jesteś w stanie umieścić słowa w niezmienionej formie, po prostu je odmień. Jednocześnie nie umieszczaj zbyt dużo fraz w jednym tekście. Jeżeli czytając swój artykuł, odnosisz wrażenie, że jest zbyt sztuczny — zmniejsz nasycenie słowami kluczowymi.

4. Sformatuj tekst Artykuł musi być schludny i czytelny. To zasada wyjęta niemal z podręcznika języka polskiego, niemniej treści w Internecie rządzą się swoimi prawami. Oczywiście, tekst dalej powinien posiadać wstęp, rozwinięcie i zakończenie, jednak dla robotów oceniających jakość tekstu ważne jest zachowanie odpowiedniej formy.

  • Dziel tekst na mniejsze części — Bloki tekstu są wrogiem dobrego SEO, Często korzystaj z nowych nagłówków i akapitów. W ramach akapitów nie bój się dzielić tekstu na mniejsze części po zaledwie kilka zdań, ponieważ są wtedy łatwiejsze do przyswojenia.
  • Twórz listy punktowane — Są one czytelne, pomagają podsumować treść i wizualnie urozmaicają artykuł.
  • Pogrubiaj ważne zwroty — Od czasu do czasu zaznacz pogrubieniem informacje ważne dla czytelnika lub wartościowe słowa kluczowe.

5. Wykorzystuj grafiki W artykułach SEO bardzo ważne są grafiki. I to nie tylko dlatego, że urozmaicają tekst i klarownie przekazują informacje. Grafiki mają specjalną supermoc w postaci atrybutu alt. Są to opisy grafik, jednak nie takie, które czasem widnieją pod zdjęciami. To tekst alternatywny opisujący grafikę, jednak widoczny tylko, gdy nie może się ona załadować. Rzecz w tym, że wyszukiwarki biorą te treści bardzo poważnie, dlatego atrybut alt to świetne miejsce na słowa kluczowe. W szczególności te frazy, które są trudne do ujęcia w standardowym tekście. Dlatego do każdego artykułu wstawiaj po kilka grafik, a pod atrybutem alt wpisuj ważne frazy.

6. Twórz linkowania wewnętrzne Bardzo prostym sposobem na polepszenie wyników pozycjonowania jest linkowanie. To nic innego, jak dodawanie w artykule linków do innych podstron w ramach Twojej witryny. Dlatego jeżeli w nowym tekście nawiązujesz do tematu z innego artykułu — koniecznie go podlinkuj. Pamiętaj tylko, aby nie dodawać linków na siłę, ponieważ algorytm wyszukiwarki może uznać je za działanie spamerskie. Kilka linków w artykule SEO najzupełniej wystarczy.

7. Uzbrój się w cierpliwość SEO nie działa natychmiastowo. Tworzenie artykułów pod algorytm wyszukiwarki to skrupulatna praca, którą warto rozłożyć nawet na kilkanaście miesięcy. W tym czasie warto przygotować plan publikacji dopasowany do słów kluczowych, na które chcesz pozycjonować witrynę. Regularnie dodawaj artykuły — przynajmniej kilka razy w miesiącu — i po czasie ciesz się z coraz większej liczby odwiedzających. Dobrze wypozycjonowana strona sprzyja sprzedaży Naukę tworzenia artykułów SEO warto podzielić na etapy — w końcu najpierw należy nauczyć się chodzić, a dopiero później można myśleć o bieganiu. W ramach SEO naprawdę wiele można osiągnąć dzięki skrupulatności, regularności i dbaniu o to, aby teksty były użyteczne i ciekawe. Tymczasem strona dobrze wypozycjonowana przez wartościowe artykuły SEO to niezwykła skarbnica nowych odwiedzających, klientów i realne możliwości zwiększenia konwersji, Jeżeli zależy Ci na dobrych artykułach SEO, zacznij pisać. Bardziej zaawansowanych aspektów nauczysz się z czasem, Jeżeli jednak nie spodziewałeś(-łaś) się, że pozycjonowanie może zająć tak wiele czasu, zwyczajnie polecam zgłosić się po pomoc do specjalistów, którzy znają temat od podszewki.

Iwona Surma Content Marketing Specialist w grupie strategiczno-kreatywnej JAAQOB HOLDING. Ekspertka od treści biznesowych. Entuzjastka słowa pisanego. Specjalistka do zadań specjalnych. Marketingiem treści zajmuje się od 6 lat, tworząc teksty i reklamy dla znanych marek.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSasin: Chcemy, by węgiel mógł zasilać polską energetykę dłużej niż do 2049 r.
Następny artykułKoła gospodyń wiejskich mogą składać wnioski o wsparcie. Czeka 70 mln złotych