I tak możemy ją tkać z uczuć, przeżyć i doświadczeń. Nowych i wcześniejszych, które wyjdą z ukrycia, by dołączyć i razem snuć przędzę. Będzie łączyć dwa różne wątki, dwie ścieżki, dwa brzegi, które raz się zbliżą, raz oddalą, by znowu się zbliżyć.
Chociaż łatwo się gniecie, lubi się wić i niespodziewanie skręcać, wstążka – jak więź – wiąże mocno.
Iwona Zabielska-Stadnik, redaktor naczelna
Dziecko w kinie. Autorski wybór filmów – Anna Równy, koordynatorka merytoryczna Edukacji Młode Horyzonty
TEMAT DO ROZMOWY
Jak się tworzy przywiązanie. O tym, co wspiera więź rodzica z dzieckiem – mówi psycholożka – Agnieszka Stein
WYCHOWANIE I RELACJE
Bezpieczny fundament. Na czym polega bezpieczny styl przywiązania i dlaczego jest najlepszą opcją
Impulsy do relacji. Jak więź z rodzicami wpływa na późniejsze relacje dziecka
Głód matki. O tym, jakie deficyty w rozwoju dziecka zostawia chłodne emocjonalnie macierzyństwo – mówi amerykańska psychoterapeutka Jasmin Lee Cori
Porozumienie rodzicielskie. Jak zadbać o dzieci, gdy rodzice się rozstają
Prawdziwa ewolucja. Jak się tworzą i zmieniają więzi rówieśnicze naszych dzieci i co dorośli mają z nimi wspólnego
Więź pełna wyzwań. W jaki sposób rodzice mogą wspierać więź między rodzeństwem
Od kochania, a nie od wychowywania. Dlaczego obecność babci i dziadka jest istotna w kształtowaniu osobowości dziecka
Czas na więź. O tym, jak być obecnym rodzicem pracującym w niestandardowych godzinach – mówi psycholożka i pedagożka Agnieszka Marchwińska-Płóciniczak
ROZWÓJ I EDUKACJA
Więź odporna na kryzys. Jak ochronić więź łączącą dziecko z opiekunami, by przetrwała nieuchronne kryzysy
Język wspólnych znaczeń. W jaki sposób rozmawiamy ze sobą w rodzinie – czy nasz język zbliża nas do siebie, czy od siebie oddala
Jak działa bajka. Czytanie na głos pomaga rozmawiać o problemach
Autorytet, nie przyjaciel. O tym, co może dać uczniom nauczyciel, który ma wiedzę i otwarte serce – mówi psychoterapeutka Urszula Firmanty
Dajmy dzieciom dobry model. Mimo naszych starań stan psychiczny młodych ludzi się pogarsza. Co nam umyka
Między dzieckiem a telefonem. Co prowadzi do problematycznego używania nowych technologii – mówi badacz kultury cyfrowej i młodzieżowej dr Karol Jachymek
ZDROWIE I DOBROSTAN
Kolega czy wróg? Jak chronić dziecko przed podejrzanymi relacjami
Lek na lęk. Jak dbać o więź z dzieckiem doświadczającym lęku
Więź w spektrum. Relacje w rodzinie neuroróżnorodnej
Relacja o działaniu ochronnym. W jaki sposób relacja, którą mamy z dzieckiem, staje się tarczą chroniącą
Konflikt stref czasowych Dzieci są w dziś, my we wczoraj i w jutro. Jak pogodzić te różne strefy czasowe, aby być razem
Dziecko swoim najlepszym przyjacielem. Co robić i czego nie robić, aby poczucie więzi z samym sobą mogło stać się skutecznym zasobem młodego człowieka
Czas na odporność. Jak pomóc dziecku zachować odporność fizyczną i psychiczną
Tu czeka pomoc. Ważne adresy i telefony
Więź, nie smycz. O tym, czego uczy więź ze zwierzętami – mówi psycholożka i psychoterapeutka Ula Malko
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS