A A+ A++

I tak możemy ją tkać z uczuć, przeżyć i doświadczeń. Nowych i wcześniejszych, które wyjdą z ukrycia, by dołączyć i razem snuć przędzę. Będzie łączyć dwa różne wątki, dwie ścieżki, dwa brzegi, które raz się zbliżą, raz oddalą, by znowu się zbliżyć.

Chociaż łatwo się gniecie, lubi się wić i niespodziewanie skręcać, wstążka – jak więź – wiąże mocno.

Iwona Zabielska-Stadnik, redaktor naczelna

Dziecko w kinie. Autorski wybór filmów – Anna Równy, koordynatorka merytoryczna Edukacji Młode Horyzonty

TEMAT DO ROZMOWY

Jak się tworzy przywiązanie. O tym, co wspiera więź rodzica z dzieckiem – mówi psycholożka – Agnieszka Stein

WYCHOWANIE I RELACJE

Bezpieczny fundament. Na czym polega bezpieczny styl przywiązania i dlaczego jest najlepszą opcją

Impulsy do relacji. Jak więź z rodzicami wpływa na późniejsze relacje dziecka

Głód matki. O tym, jakie deficyty w rozwoju dziecka zostawia chłodne emocjonalnie macierzyństwo – mówi amerykańska psychoterapeutka Jasmin Lee Cori

Porozumienie rodzicielskie. Jak zadbać o dzieci, gdy rodzice się rozstają

Prawdziwa ewolucja. Jak się tworzą i zmieniają więzi rówieśnicze naszych dzieci i co dorośli mają z nimi wspólnego

Więź pełna wyzwań. W jaki sposób rodzice mogą wspierać więź między rodzeństwem

Od kochania, a nie od wychowywania. Dlaczego obecność babci i dziadka jest istotna w kształtowaniu osobowości dziecka

Czas na więź. O tym, jak być obecnym rodzicem pracującym w niestandardowych godzinach – mówi psycholożka i pedagożka Agnieszka Marchwińska-Płóciniczak

ROZWÓJ I EDUKACJA

Więź odporna na kryzys. Jak ochronić więź łączącą dziecko z opiekunami, by przetrwała nieuchronne kryzysy

Język wspólnych znaczeń. W jaki sposób rozmawiamy ze sobą w rodzinie – czy nasz język zbliża nas do siebie, czy od siebie oddala

Jak działa bajka. Czytanie na głos pomaga rozmawiać o problemach

Autorytet, nie przyjaciel. O tym, co może dać uczniom nauczyciel, który ma wiedzę i otwarte serce – mówi psychoterapeutka Urszula Firmanty

Dajmy dzieciom dobry model. Mimo naszych starań stan psychiczny młodych ludzi się pogarsza. Co nam umyka

Między dzieckiem a telefonem. Co prowadzi do problematycznego używania nowych technologii – mówi badacz kultury cyfrowej i młodzieżowej dr Karol Jachymek

ZDROWIE I DOBROSTAN

Kolega czy wróg? Jak chronić dziecko przed podejrzanymi relacjami

Lek na lęk. Jak dbać o więź z dzieckiem doświadczającym lęku

Więź w spektrum. Relacje w rodzinie neuroróżnorodnej

Relacja o działaniu ochronnym. W jaki sposób relacja, którą mamy z dzieckiem, staje się tarczą chroniącą

Konflikt stref czasowych Dzieci są w dziś, my we wczoraj i w jutro. Jak pogodzić te różne strefy czasowe, aby być razem

Dziecko swoim najlepszym przyjacielem. Co robić i czego nie robić, aby poczucie więzi z samym sobą mogło stać się skutecznym zasobem młodego człowieka

Czas na odporność. Jak pomóc dziecku zachować odporność fizyczną i psychiczną

Tu czeka pomoc. Ważne adresy i telefony

Więź, nie smycz. O tym, czego uczy więź ze zwierzętami – mówi psycholożka i psychoterapeutka Ula Malko

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja przypomina uczniom o bezpieczeństwie w drodze do szkoły
Następny artykułŚwięcenia nowego biskupa pomocniczego w Pińsku