A A+ A++

2 sposoby jak rozwiązać konflikt w zespole menedżerów

W miarę rozwoju firmy musisz dodawać osoby o różnych umiejętnościach do swojego zespołu zarządzającego. Niestety nie gwarantuje to, że Twoja firma od razu będzie działać efektywniej. Na przykład, jeśli członkowie twojego zespołu zbyt mocno walczą o środki, na własne obszary ze szkodzą innym, to może powodować konflikt, a to może spowodować, że Twoja firma nie zrealizuje założonych celów.

Konflikt rodzi się najczęściej z powodu braku wyników i problemów w relacjach. Według Harvard Business Review wyniki są nieodpowiednie, ponieważ decyzje nie są innowacyjne, kosztują zbyt wiele i ich wdrożenie zajmuje zbyt dużo czasu. Relacje się rozpadają, ponieważ członkowie zespołu nie ufają sobie nawzajem i nie są wystarczająco zaangażowani w działalność firmy. Ich sposób myślenia wpływa na ich zachowanie, co z kolei wpływa na ich wyniki.

Jeśli Twój zespół zarządzający jest dysfunkcyjny, co powinno się zrobić? Krótka odpowiedź to zmiana sposobu myślenia zespołu. Jednak dokonanie tej zmiany łatwiej powiedzieć niż zrobić. HBR sugeruje, że kluczem do dostosowania sposobu myślenia zespołu jest udzielenie odpowiedzi na trzy pytania:
Gdzie firma nie osiąga swoich celów?
Jakie zachowanie członków zespołu wykonawczego powoduje opóźnienie w wynikach i relacjach?
Jakie nastawienie członków zespołu wpływa na zmniejszającą się wydajność?

Zainspiruj swój zespół, aby był otwarty na inne punkty widzenia.

Zespół to jedność i pamiętaj, że liczy się zdanie każdego.
Aby przełamać ten dysfunkcyjny sposób myślenia, poproś wszystkich członków zespołu, aby spróbowali uczyć się od siebie podczas realizacji celów firmy.
Pierwszym krokiem jest skupienie się na właściwym zestawie podstawowych wartości, takich jak ciekawość i przejrzystość, oraz zaangażowanie zespołu w rozmowę. Mówiąc dokładniej, zadawaj pytania, aby zachęcić zespół do podzielenia się tym, co ich zdaniem blokuje wydajność i powstrzymuje firmę.

Krytykuj członków zespołu otwarcie, ale rób to konstruktywnie.

Innym z pewnością bolesnym, ale skutecznym sposobem rozwiązania konfliktu w zespole jest publiczne omawianie błędów członka zespołu. Takie podejście jest sprzeczne z konwencjonalnym myśleniem, które polega na chwaleniu ludzi w miejscach publicznych i krytykowaniu ich na osobności, aby mogli “zachować swoją twarz”.
Taka prywatna krytyka może powodować więcej problemów niż rozwiązywać, jeśli krytykowana jest tylko część problemu całego zespołu. Prywatnie możesz opracować rozwiązanie, które spowoduje więcej konfliktów, gdy zostanie wprowadzone do całego zespołu, a tak znasz opinie całego zespołu i możesz się zmierzyć od razu ze sprzeciwem twojego rozwiązania.

Wpis na podstawie artykułu inc.com autorstwa Peter’a Cohan Założyciela , Peter S. Cohan & Associates

Kontynuuj czytanie

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł4 marca rusza kwalifikacja wojskowa
Następny artykułMotoGP na dłużej w Walencji