Najnowsze statystyki pokazują umacnianie się stosunków handlowych pomiędzy Rosją, a Chinami.
Do sieci trafiła nowa publikacja rosyjskiego portalu Izvestia. Porusza ona statystyki sprzedaży telewizorów w Rosji po rozpoczęciu wojny w Ukrainie. Wynika z niego, że na przestrzeni ostatnich miesięcy sprzedać telewizorów chińskich marek wzrosła dwukrotnie w porównaniu ze statystykami zbieranymi przed wybuchem konfliktu zbrojnego na wschodzie Europy.
Przedstawiciele największych sieci sprzedaży elektroniki w Rosji potwierdzili ten trend w wywiadzie. Według sprzedawcy Ozon w kanałach e-commerce sprzedaż chińskich telewizorów w maju wzrosła o 96%. Najlepiej sprzedawały się modele firm Xiaomi, BBK, Haier, Fusion oraz Harper.
Zobacz również:
Popyt na chińskie konstrukcje stopniowo wzrasta od stycznia 2022 roku. Początkowo wynikał z przerwanych łańcuchów dostaw, a aktualnie jest spowodowany sytuacją geo-polityczną na wschodzie Europy.
Trend wzrostowy notuje się po zawieszeniu dostaw elektroniki do Rosji przez kilku głównych dostawców – m. in. Samsunga, Sony oraz LG. Warto podkreślić, że w Rosji liderem sprzedaży telewizorów przed wybuchem wojny pozostawał Samsung oraz LG. Aktualnie na półkach sklepowych znajdziemy jedynie wybrane modele z 2021 roku, a ich ceny są zauważalnie wyższe od sugerowanych cen detalicznych z początku 2022 roku.
Poza zmianą marek nie zmieniły się preferencje zakupowe rosyjskich konsumentów. Przeważająca większość sprzedawanych modeli posiada ekran o rozdzielczości 4K i przekątnej powyżej 42 cali oraz system Smart TV. Największą popularnością cieszą się telewizory Xiaomi, a największy – 10-krotny – wzrost sprzedaży zanotowała firma Haier.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS