A A+ A++

Etykiety na produktach to ważne narzędzie marketingowe, które pomaga w przyciągnięciu uwagi konsumentów. Pełnią też one funkcję informacyjną, ponieważ przekazują ważne dane na temat opatrzonych nimi towarów. Ich przygotowywaniem zajmuje się wiele przedsiębiorstw poligraficznych, w tym drukarnie cyfrowe. Na czym polega proces wytwarzania etykiet i z jakich etapów się składa?

Odpowiednie zaprojektowanie etykiety

Pierwszym, kluczowym elementem przygotowywania etykiet jest ich odpowiednie zaprojektowanie. Zadanie to leży po stronie grafika. Taki specjalista powinien wszystko stosownie przemyśleć, a następnie wykonać wedle określonych wytycznych – zarówno ze strony firmy zlecającej wydruk nalepek, jak i samej drukarni, która też ma swoje wymagania względem różnych parametrów.

Jeżeli etykiety cyfrowe (https://unilogo-drukarnia.pl/etykiety-dla-sektora-small-business-poznaj-korzysci) mają pełnić funkcję marketingową oraz ozdabiać i wyróżniać dane towary spośród konkurencji, należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby prezentowały się ciekawie i estetycznie, a przy tym były czytelne. Konieczne jest więc przygotowanie oryginalnej grafiki, która przyciąga wzrok i odpowiada preferencjom i upodobaniom grupy docelowej, do której kierowany jest produkt. Często stosowanym zabiegiem jest wówczas personalizacja. Oprócz tego etykieta musi mieć odpowiednie kolory – należy pamiętać bowiem, że poszczególne barwy mogą wywierać wpływ na odczucia i skojarzenia klientów. Trzeba również zadbać o to, aby cały projekt nalepki był zgodny z ogólną identyfikacją wizualną danej marki. Warto wiedzieć, że już na tym etapie najlepiej też zaplanować dodatkowe zdobienia etykiety.

Z kolei w sytuacji, gdy etykieta ma służyć wyłącznie znakowaniu produktów, kwestie estetyczne nie są tak istotne. Wówczas należy po prostu zadbać o to, aby nalepki były czytelne i miały dobrą jakość.

Wykonanie wydruku

Po zaprojektowaniu etykiety cyfrowej pora na jej wydruk. Na tym etapie należy też ostatecznie wybrać materiał, który zostanie zadrukowany wybranym wzorem czy napisem. Wybór pod tym względem jest szeroki. Choć wciąż królują etykiety papierowe, można je także wykonać z materiałów syntetycznych, takich jak różnego typu folie.

Sam proces drukowania techniką cyfrową jest bardzo prosty. Wykonuje się go przy pomocy specjalnego urządzenia, jakim jest drukarska maszyna elektrofotograficzna. Wydruk następuje bezpośrednio z pliku zapisanego na komputerze. Dzięki temu cały proces jest bardzo szybki. Nie ma też wówczas problemów z personalizacją etykiet.

Finishing, czyli obróbka końcowa

Po wydrukowaniu etykiet konieczny jest jeszcze tzw. finishing, czyli ich ostateczne wykończenie. Na tym etapie wykonuje się tzw. sztancowanie, czyli wycina nalepki, nadając im w ten sposób pożądany kształt. Podczas finishingu wykonuje się też uszlachetnienia, które zaplanowano już podczas projektowania etykiety. Wśród powszechnych zdobień znajdują się m.in. laminacja, lakierowanie, srebrzenie lub złocenie oraz wytłaczanie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułXXV Grand Prix Tczewa w Siatkówce Plażowej – Sport
Następny artykułKolejna ofiara elektryfikacji. Spalinowe Renault Megane przechodzi do historii