A A+ A++

O tym, czy ktoś kupi daną nieruchomość, w dużej mierze decydują pierwsze chwile po przekroczeniu progu, dlatego tak istotne jest zadbanie o detale i odpersonalizowanie przestrzeni. Co jeszcze jest ważne przy sprzedaży mieszkania wyjaśnia Maria Semczyszyn, ekspertka ds. rynku nieruchomości, trenerka home stagingu.

Autor: Redakcja 06 lipca 2020 13:32

Mieć to „coś”

„Przywykliśmy do tego, że mamy bardzo duży wybór nieruchomości. Konkurencja jest olbrzymia, dlatego warto zadbać o to, by to nasz dom czy mieszkanie wyróżniało się na tle innych ofert” – tłumaczy Maria Semczyszyn, ekspertka ds. rynku nieruchomości, trenerka home stagingu. „Istnieje niesłuszne przekonanie, że sprzedając nieruchomość, nie warto jej wnętrza odświeżać, bo i tak nowi właściciele będą ją aranżować według własnego gustu. To jest oczywiście prawda, że nabywcy będą urządzać dom tak, jak o tym marzą, ale warto podkreślić, że najpierw muszą się zdecydować, by go kupić. A decyzję podejmą na podstawie tego, co zobaczą i jakie emocje to w nich wzbudzi. Trzeba się czymś wyróżnić” – dodaje ekspertka. Im bardziej przyjazną i bezpieczną przestrzeń uda się wykreować, tym lepiej.

Dom jak z obrazka

Konkurencja na rynku nieruchomości jest tak duża, że klienci decydują się zobaczyć na żywo tylko te mieszkania i domy, które już na zdjęciach dobrze się zapowiadają. Jasna, duża przestrzeń z jednym wyróżniającym się elementem z pewnością przykuje uwagę na dłużej. Motywem przewodnim mogą być wyraziste zasłony, np. w monstery, musztardowy uszak w rogu albo elegancki biokominek. „Na zdjęciach doskonale prezentują się salony wyposażone na przykład w biokominki, które charakteryzują się eleganckim wzornictwem. Całość prezentuje się wtedy nowocześnie i niebanalnie, stanowiąc zaproszenie do obejrzenia „na żywo” domu lub mieszkania” – tłumaczy Maria Semczyszyn.

Pierwsze wrażenie robi się raz!

O tym, czy ktoś kupi daną nieruchomość, w dużej mierze decydują pierwsze chwile po przekroczeniu progu, dlatego tak istotne jest zadbanie o detale i odpersonalizowanie przestrzeni. Nieprzyjemny zapach na klatce, wytarte wycieraczki, zepsute klamki czy nieuporządkowane buty w korytarzu mogą być elementami, do których właściciele już przywykli, zaś dla klientów będą to skuteczne „odstraszacze”. „Zadaniem home stagera jest neutralizowanie przestrzeni tak, by nic nie spowodowało odrzucenia. Zwracamy uwagę na najdrobniejsze detale. Oprócz uporządkowania wnętrza i usunięcia zbędnych przedmiotów niezwykle ważne jest odpersonalizowanie przestrzeni. Konieczne jest usunięcie rodzinnych zdjęć czy portretów przodków. Nawet kapcie właściciela powinny być poza wzrokiem oglądających. Dom ma być przygotowany na nowych właścicieli” – podkreśla Maria Semczyszyn. „Warto od razu dodać, że home staging to nie jest generalny remont mieszkania czy domu. To lifting wnętrza, który ma pokazać jego potencjał. Skupiamy się na detalach, które razem tworzą spójną opowieść o tym, jak dobrze można się tu czuć” – dodaje. Według amerykańskich badań szacuje się, że skorzystanie z pomocy home stagera przyśpiesza transakcje o 40-60%, chociaż nie podnosi wartości samej nieruchomości.

Zaczynamy od kolorów i mebli

Duże, małe, wąskie, szerokie, wysokie, niskie… typów mieszkań jest naprawdę dużo. Podobnie jak gustów tych, do których należą. Sprzedając nieruchomość, należy zadbać o to, by kolory we wnętrzu podkreślały jego atuty i tworzyły spójną całość z meblami. Zawsze dobrym wyborem jest jasna, pastelowa kolorystyka, która nadaje aranżacji lekkości i przestronności. W dużych mieszkaniach podkreśla ich metraż, z kolei w małych optycznie je powiększa. Uniwersalna biel, subtelne beże, delikatne brązy czy rozbielona mięta lub róż będą stanowić idealne tło dla mebli i dodatków w każdym stylu. W przypadku mebli doskonale sprawdzi się nieśmiertelna zasada Miesa van der Rohe „mniej znaczy więcej”. Zdecydowanie warto zadbać o to, by we wnętrzu znalazły się tylko niezbędne meble, a wzrok przykuwały oryginalny obraz, piękna sztukateria czy żywy blask ognia z eleganckiego biokominka.

Home staging to branża, która rozwija się niezwykle dynamicznie, odpowiadając na szybko zmieniające się potrzeby rynku. Dzięki pomocy profesjonalistów mieszkania i domy sprzedają się szybciej i łatwiej. By odkryć potencjał wnętrza i w pełni zaprezentować go przyszłym właścicielom, warto zadbać o odpowiednie kolory, meble i dodatki, oszczędzając swój cenny czas, a czasem i zdrowie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZARZĄD POWIATU ŁASKIEGO Z ABSOLUTORIUM ZA 2019 ROK
Następny artykułTrzy pytania do Kamila Koprowskiego – Wójta Gminy Załuski