Masz już sklep internetowy, ale wciąż nie osiągasz wyników sprzedażowych, których oczekiwałeś? Czas pomyśleć o działaniach, które sprawią, że Twoje firma będzie widoczna. W tym artykule przejrzymy najpopularniejsze rozwiązania i podpowiemy, jak je rozwijać, by osiągnąć sukces na rynku e-commerce. Zaczynamy!
Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce?
Zerkając do statystyk, możemy się przekonać, że od kilku lat handel internetowy kwitnie. Według badań Gemius Polska już 77% osób korzystających z Internetu kupuje online. W tym samym raporcie czytamy, że klientów zachęca przede wszystkim:
- dostępność 24 godziny na dobę,
- szybkość dokonywania zakupu,
- niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych.
Nie ma wątpliwości, zakupy internetowe stały się elementem naszej codzienności. Z jednej strony to dobra informacja dla właścicieli e-sklepów, z drugiej sygnał, że konkurencja z dnia na dzień rośnie i sama budowa sklepu nie wystarczy, żeby cieszyć się dobrymi wynikami.
Aby przyciągnąć użytkowników do sklepu internetowego, powinieneś rozpocząć aktywne działania marketingowe. Oto kilka inspiracji, które popchną Twoją firmę do przodu!
Narzędzia do komunikacji z klientami
Jak wiesz, sklep internetowy różni się od stacjonarnego m.in. tym, że klient nie ma bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Ta bariera może sprawiać, że niezdecydowany użytkownik nie dokona zakupu, bo nie będzie znał szczegółów związanych z produktem lub usługą.
Aby unikać takich sytuacji, warto wprowadzić do swojego e-sklepu narzędzia usprawniające komunikacje na linii firma-klient. E-mail, numer telefonu czy link do profilu w Social Mediach są jak najbardziej w porządku, ale warto pomyśleć o wygodniejszych rozwiązaniach, takich jak Czat Na Żywo.
Okienko Czatu wyświetla się na stronie z zachętą do interakcji, np. „W czym mogę pomóc?”. Dzięki temu klient, przeglądając Twoją ofertę, w każdej chwili – w czasie rzeczywistym – może zadać Ci lub Twojemu asystentowi pytanie, które rozwieje jego wątpliwości. To jeden z najskuteczniejszych sposobów na zdobywanie wiedzy o klientach i zwiększenie sprzedaży online.
Widoczność, czyli SEO
Komunikacja to jedno, ale żeby w ogóle do niej doszło, trzeba zadbać o widoczność firmy w sieci. W tym wypadku kluczową strategią jest SEO, czyli wszystkie działania, które mają sprawić, że sklep będzie wyświetlać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na frazy związane z Twoją branżą.
SEO – w tym wypadku pozycjonowanie sklepu internetowego – to wiele zsynchronizowanych działań, które wymagają aktualnej wiedzy i umiejętności informatycznych. W ramach pozycjonowania musisz zadbać o takie elementy jak:
- optymalizacja treści (np. używanie odpowiednich słów kluczowych),
- optymalizacja techniczna (np. szybkość wyświetlania się e-sklepu),
- linkowanie wewnętrzne, które ułatwia poruszanie się w obrębie sklepu online,
- linkowanie zewnętrzne, które odsyła z innych miejsc w sieci do Twojego e-sklepu.
Profesjonalne przygotowanie wszystkich elementów sprawi, że Twój e-sklep będzie łatwiej dostępny dla potencjalnych klientów, a zwiększony ruch organiczny (z bezpłatnych wyników wyszukiwania) przełoży się na lepsze wyniki sprzedaży.
Aktywność w mediach społecznościowych
Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube to świetne miejsca do prowadzenia działań marketingowych i komunikacji z klientami. Za pomocą tych kanałów możesz: prezentować swoją ofertę, informować o firmowych aktualnościach lub o rabatach i promocjach, które są również ważnym elementem marketingu online.
Działając w Social Mediach, pamiętaj, żeby posty trafiały do Twojej grupy docelowej, czyli do Twoich potencjalnych klientów. Inaczej będziesz prowadził profil skierowany do młodzieży, osób w średnim wieku, a jeszcze inną strategię obierzesz w przypadku, gdy Twój produkt/usługa trafia do seniorów.
Dobrze prowadzone Social Media zbudują wokół Twojej firmy społeczność, grupę stałych klientów, którzy stanowią siłę napędową działalności. Co więcej, media społecznościowe to też narzędzia do komunikacji i poznawania swoich odbiorców.
Kampania reklamowa, czyli Google Ads
Jeśli potrzebujesz szybkich efektów, zainwestuj w kampanię reklamową Google Ads. Dzięki temu popularnemu narzędziu możesz tworzyć reklamy tekstowe i graficzne (Display), które będą wyświetlać się w różnych miejscach w sieci.
Baner reklamowy Google Ads odsyła do Twojego sklepu internetowego lub na stronę konkretnego produktu, który właśnie promujesz. Pamiętaj, że tylko dobrze zoptymalizowana reklama w Google Ads przynosi oczekiwane efekty. W Google Analytics możesz śledzić je na bieżąco.
Wartościowe treści, czyli Content Marketing
Nie od dziś wiadomo, że Google promuje strony internetowe, które oferują użytkownikom pomocne i wartościowe treści. Dlatego, jeśli chcesz generować większy ruch w sklepie internetowym i budować opinię eksperta w branży, zadbaj o wysoką jakość treści na swojej stronie.
Do najpopularniejszych treści należą artykuły poradnikowe, recenzje produktów, opisy usług czy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, tzw. FAQ. Możesz także pójść o krok dalej i zająć się nagrywaniem podcastu czy materiałów wideo związanych z Twoją działalnością. W ten sposób zdobywasz zaufanie, a Twoja firma zyskuje na popularności.
Promocja sklepu internetowego – gdzie szukać wsparcia?
Własny sklep internetowy możesz promować samodzielnie. Jednak wymaga to niemałej wiedzy na temat marketingu internetowego i czasu. Większość przedsiębiorców nie jest w stanie pogodzić licznych obowiązków związanych z prowadzeniem firmy z działaniami online. Dlatego wielu z nich korzysta z usług takich firm jak – WeNet.
Doradcy internetowi WeNet poza budową funkcjonalnego e-sklepu zajmują się także jego promocją: od wymiernych działań SEO, przez tworzenie wartościowych treści, po profesjonalnie przygotowane kampanie w Google Ads. W ten sposób wiesz, że reklama Twojej firmy w sieci jest w dobrych rękach, a Ty możesz zajmować się kluczowymi działaniami dla Twojego biznesu.
Co więcej, dzięki usługom dostępnym na https://wenet.pl/ masz pewność, że Twój sklep internetowy zostanie wyposażony w niezbędne integracje: popularne metody płatności, systemy fakturowania i wygodne formy dostawy, z których najchętniej korzystają użytkownicy.
Powierz budowę i rozwój swojego sklepu internetowego doświadczonym doradcom internetowym WeNet i miej pewność, że Twoja firma idzie w dobrym kierunku!
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS