Nie ma uniwersalnych metod na prowadzenie Facebooka, które zagwarantują sukces każdej firmie. Istnieją jednak pewne zasady, bez których jej obecność w social mediach, a tym bardziej osiągnięcie satysfakcjonujących wyników może być trudne. Zastosuj poniższe rady, aby Twój profil firmowy przynosił zysk i skutecznie budował zaangażowanie na jednej z najpopularniejszych platform społecznościowych.
Zaplanuj swoje działania
Opublikowanie posta ze zdjęciem i krótkim podpisem to przecież nic trudnego, prawda? Dlaczego więc o sukcesie prowadzenia Facebooka decyduje przyjęta wcześniej strategia i skrupulatny harmonogram? Wynika to z dość prostego powodu, jakim jest spójność komunikacji. To ona sprawia, że odbiorcy lepiej zapamiętują naszą markę i mają do niej większe zaufanie. A to z kolei przekłada się na rozpoznawalność i skuteczność działań. Losowe publikowanie postów nie jest efektywne, a prowadzenie Facebooka bez strategii tylko zmarnuje Twój czas i wysiłek.
Co musisz zrobić, zanim rozpoczniesz prowadzenie Facebooka dla swojej firmy?
Wyznacz cel – profil firmowy możesz wykorzystać do budowania wizerunku marki, zwiększania sprzedaży, pozyskiwania leadów lub ułatwienia komunikacji z klientami.
Ustal KPI – kluczowe wskaźniki efektywności pozwolą Ci sprawdzić stopień realizacji celów ustalonych w kampaniach Facebook Ads oraz ich opłacalność.
Określ grupę odbiorców – zastanów się, kto jest Twoim klientem i opracuj persony, do których będziesz kierować swoje komunikaty.
Przemyśl sposób komunikacji – określ tematy i wybierz formaty, w jakich będziesz publikował treści. Postaw na różnorodność i korzystaj z wideo, infografik, transmisji na żywo, udostępnień, karuzeli oraz relacji.
Zaplanuj harmonogram publikacji – ustal liczbę materiałów, które opublikujesz w ciągu tygodnia lub miesiąca. Pamiętaj, że bardziej niż ilość, liczy się ich jakość.
Planowanie działań i przygotowanie niezbędnych zasobów do ich realizacji to klucz do zachowania profesjonalnej i skutecznej komunikacji marki w social mediach. Dzięki temu wykorzystasz potencjał firmowego Facebooka i osiągniesz korzyści z pracy, którą wkładasz w jego prowadzenie.
Twórz angażujący i jakościowy content
Facebook rządzi się swoimi prawami, a jednym z nich, i to w zupełności zasadnym, jest promowanie wartościowych treści. Żaden użytkownik nie zainteresuje się Twoim postem, jeśli użyjesz słabej jakości grafiki, a treść będzie zbyt długa i nudna. W kolejce czekają setki innych profili, które dostarczają im ciekawej treści, którą przez ułamki sekund zainteresują się podczas skanowania swojej tablicy.
Zanim zaczniesz publikować post o kolejnej promocji – wsłuchaj się w potrzeby swoich odbiorców. Skąd wiedzieć, co będzie dla nich angażujące? Może w tym pomóc np. śledzenie trendów, obserwowanie profili konkurencyjnych lub analizowanie potrzeb grupy docelowej.
O czym jeszcze musisz pamiętać?
– Zadbaj o rozmiar oraz jakość publikowanych grafik i zdjęć.
– Twórz materiały graficzne w jednolitej identyfikacji wizualnej.
– Publikuj różnorodne treści, aby zainteresować i nie znudzić swoich odbiorców.
– Nie traktuj swojego profilu firmowego jak gazetki reklamowej.
– Reaguj na trendy i korzystaj z real time marketingu opartego na aktualnych wydarzeniach.
– Stosuj wezwania do działania, aby zachęcić użytkowników do wykonania konkretnej akcji.
Do stworzenia angażującego contentu na portalu Facebook potrzebna jest odpowiednia dawka kreatywności i wyczucia. Nie opieraj się wyłącznie na utartych schematach. Korzystaj ze swoich obserwacji i pomysłów, aby wzbudzić zainteresowanie swoich potencjalnych klientów czymś niestandardowym.
Zadbaj o interakcję z użytkownikami
Media społecznościowe to miejsce, w którym liczy się dialog z użytkownikami. Prowadzenie Facebooka firmowego nie jest jednokierunkowym monologiem na linii marka – odbiorca. Twoje publikacje powinny być angażujące właśnie po to, by wywoływać reakcje wśród użytkowników oraz skłaniać ich do interakcji z Twoją marką. Jeśli to osiągnąłeś – brawo! Ale to nie koniec. Pamiętaj o tym, by zaopiekować się użytkownikami, którzy nawiązali z Tobą kontakt. Kontynuuj rozmowę, pytaj i zachęcaj do tego, by dzielili się swoimi przemyśleniami właśnie na Twoim profilu.
Reaguj na komentarze klientów pod postami.
Zawsze odpowiadaj na wiadomości prywatne.
Reaguj na pozytywne i negatywne opinie.
Udzielaj się na grupach powiązanych z obszarem Twojej działalności.
Budowanie relacji z klientami na Facebooku będzie na tyle skuteczne, na ile komunikacja z Twoją marką będzie dla nich otwarta i dostępna. Nie zapominaj o tym, że media społecznościowe to dla nich platforma do wymiany myśli i wyrażania swoich opinii.
Korzystaj z możliwości Facebook Ads
Nie jest tajemnicą fakt, że publikowane na platformie Facebook posty organiczne docierają jedynie do niewielkiego odsetka naszych odbiorców. Dość mocno ograniczany zasięg zmusza nas do tego, by podczas prowadzenia Facebooka firmowego korzystać również z płatnych rozwiązań. Większy zasięg? Pozyskanie leadów? A może wzrost sprzedaży? System Facebook Ads pozwala nam tworzyć kreacje reklamowe i kampanie, dzięki którym dotrzemy do wybranej grupy docelowej i zrealizujemy konkretny cel.
Należy jednak robić to z głową. Skuteczne kampanie na Facebooku to wynik analizy potrzeb odbiorców i szczegółowego targetowania reklam. Stwórz interesujący komunikat i docieraj z nim do sprecyzowanej grupy odbiorców, aby efektywnie wykorzystać budżet przeznaczony na płatne działania.
W ramach Facebook Ads możesz skorzystać z celów reklamowych pogrupowanych na 3 obszary:
Świadomość – obejmująca budowanie rozpoznawalności marki i zwiększanie jej zasięgu poprzez dotarcie do jak największej liczby odbiorców.
Działania – oparte na skłonieniu użytkowników do wykonania konkretnej akcji, np. przejścia na stronę internetową, wysłania wiadomości, wyświetlenia filmu czy wypełnienia formularza.
Konwersja – dotycząca działań sprzedażowych takich jak sprzedaż produktów z katalogu czy wizyta w firmie.
Pamiętaj, że na pozytywne wyniki kampanii wpłynie odpowiednio dobrana grupa docelowa oraz format i kreacja reklamy. Testuj różne zestawy reklam, aby poznać najlepsze sposoby na dotarcie do odbiorców.
Analizuj swoje wyniki
Sprawdzaj co działa, a co nie. Zwracaj uwagę, na jakie treści najchętniej reagują Twoi odbiorcy. Odwiedzaj zakładkę Statystyki, aby zobaczyć liczbę nowych polubień i zasięg poszczególnych postów na Facebooku. Monitoruj swoje działania i wprowadzaj zmiany, aby uzyskać coraz lepsze rezultaty.
Wykorzystaj do tego wskaźniki efektywności. Należy je dobrać do rodzaju i celu uruchomionej kampanii oraz analizować całościowo, biorąc pod uwagę branżę i charakter działań, a także wartości porównawcze z poprzednich okresów. Mogą to być m.in.:
ROI – zwrot z inwestycji.
CPC – koszt jednego kliknięcia w reklamę.
CTR – liczba kliknięć w reklamę w porównaniu do jej wyświetleń.
Współczynnik konwersji – odsetek użytkowników, którzy dokonali określonej akcji.
Analiza wyników kampanii reklamowych Facebook Ads, pozwoli odpowiednio dostosować Twój budżet na kolejne działania oraz zoptymalizować reklamy tak, aby osiągać lepsze efekty mniejszym kosztem.
Nie działaj pochopnie i przemyśl obecność swojej firmy w social mediach. Prowadzenie Facebooka może przynieść Ci wiele korzyści, jeśli Twoja komunikacja będzie spójna i zgodna z wyznaczonymi celami strategicznymi. Aby prowadzone przez Ciebie działania przełożyły się na zysk, musisz je odpowiednio zaplanować oraz jednocześnie na bieżąco korygować, aby dostosować się do wprowadzanych zmian. Dzięki temu w pełni wykorzystasz możliwości tej platformy w swoim biznesie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS