Niemiecka ścieżka rowerowa przy ich wschodniej granicy ciągnie się od morza aż po góry. Polski projekt Odra Velo zakłada wybudowanie rowerostrady na polsko-niemieckim pograniczu. Ścieżki mają być szerokie, komfortowe, nie jak te budowane wokół Zielonej Góry.
– Chcemy stworzyć kompleksowy system tras, który umożliwi turystykę na zupełnie inną skalę. To pomysł wybiegający w przyszłość. Ścieżki rowerowe i wspieranie aktywnych form spędzania wolnego czasu to przecież jeden z istotnych priorytetów, na który zwracamy uwagę, planując działania w regionie – mówi Marcin Jabłoński, wicemarszałek lubuski.
Pilotażowy plan budowy ścieżek ma stworzyć spójną sieć atrakcyjnych tras dla cyklistów. Żeby to osiągnąć, trzeba było dobrze zinwentaryzować już istniejącą infrastrukturę turystyczną. Żeby prowadzić ścieżki tak, by można było z nich łatwo zboczyć na nocleg, posiłek albo obejrzeć turystyczną atrakcję. Wszystko musi być tak przygotowane, by było atrakcyjne dla zagranicznego turysty.
– W projekcie wskazano miejsca szczególne warte odwiedzenia podczas wypraw na rowerze – mówi Jabłoński, który spotkał się niedawno z MS Mobile, firmą opracowującą koncepcję Odra Velo. Przed projektantami kolejne zadania – wytyczenie dokładnego biegu ścieżek i wskazanie, gdzie staną na nich specjalne infokioski. W ręce cyklistów trafi dodatkowo wygodna w użyciu aplikacja mobilna, która będzie wirtualnym przewodnikiem. Rowerzyści znajdą w niej informacje o zabytkach, produktach regionalnych czy innych atrakcjach turystycznych.
Partnerami projektu urzędu marszałkowskiego są Związek Turystyczny Seenland Oder-Spree e. V. z Bad Saarow, Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych z Zielonej Góry i Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych ze Szczecina.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS