A A+ A++

Skąd poszczególne teamy biorą pieniądze w czasach, gdy topowe ekipy są wyceniane na min. 3 miliardy USD? Między innymi z kontraktów sponsorskich z branża hazardową.

Ewolucja partnerstw Formuły 1
Jeśli jesteś osobą zainteresowaną sportami motorowymi lub po prostu lubisz grać na prawdziwe pieniądze w kasynach online, zapewne zainteresuje cię historia partnerstwa tych sektorów sportu i rozrywki.

Kamieniem milowym w historii sponsoringu wyścigów samochodowych przez branżę hazardową był kontrakt z 1979 roku. Caesars Palace, elegancki hotel i kasyno w Vegas stało się gospodarzem Caesars Palace Grand Prix w Formule 1. Wydarzenie to zapoczątkowało erę intratnych umów, w ramach których operatorzy sieci kasyn zaczęli intensyfikować swoje wysiłki w tym kierunku.

Wraz z Formułą 1 sponsorów kasynowych zyskał w latach 90. NASCAR. Korporacyjni giganci branży hazardowej, tacy jak Caesar’s Palace i MGM Grand, zaczęli sponsorować zawodników i obiekty. Z biegiem lat kasyna rozszerzyły swój sponsoring na inne konkurencje, takie jak IndyCar i MotoGP. W dzisiejszych czasach marki związane z gamblingiem są powszechnie one umieszczane w samochodach, na torach wyścigowych, a nawet na ściankach w trakcie wywiadów udzielanych przez sportowców po wyścigu.

Współczesne formy współpracy
Jednym ze sztandarowych przykładów na udany mariaż hazardu i emocjonujących sportów samochodowych jest partnerstwo Stake.com i Sauber F1 Team. Sauber, który w ostatnich latach ścigał się pod nazwą Alfa Romeo, został w sezonie 2024 przemianowany na Stake F1 Team na 2024 rok. Nowa tożsamość obowiązywać ma do czasu przybycia Audi za dwa lata. Logo Stake pojawiło się w widocznym miejscu na nowym bolidzie w lutym 2024 a także na kombinezonach wyścigowych kierowców i wyświetlaczach.

Sponsoring Stake’a przysparza jednak Sauberowi w bieżącym sezonie trochę kłopotów. Wynika to z ograniczeń dotyczących reklamy hazardu w niektórych krajach. Zmiana nazwy zespołu w niektórych jurysdykcjach była przyjęta z rezerwą. Jednym z krajów, w których reklama hazardu pozostaje pod ścisłą kontrolą, jest chociażby siedziba Saubera, Szwajcaria i stamtąd dobiegały krytyczne głosy.

188BET jest z kolei oficjalnym azjatyckim sponsorem Formuły 1. Dzięki przewidzianej na pięć sezonów umowie z Interregional Sports Group (ISG), bukmacher będzie obecny wyłącznie na azjatyckim rynku transmisji przez cały sezon Formuły 1 do 2024 roku.

Emocje na wyścigach i w kasynie
Aristocrat Gaming i F1 Heineken Silver Las Vegas Grand Prix ogłosiły w zeszłym roku podpisanie wieloletniego kontraktu sponsoringowego, w ramach którego Aristocrat stał się oficjalnym automatem na pieniądze F1. Przetestować go można za darmo i na prawdziwe pieniądze w jednym z kasyn online opisanych choćby na stronie https://casinorix-pl.com/.

To partnerstwo stanowi jedną z wielu umów dla Aristocrat Gaming w branży sportowej. W 2021 roku firma ogłosiła nową, ekscytującą umowę licencyjną z National Football League na budowę stacjonarnych automatów do gier o tematyce NFL, które zadebiutują jesienią 2023 roku. Operator sponsoruje także Las Vegas Raiders i Allegiant Stadium.

Innym teamem, który czerpie profity ze sponsoringu z branżą hazardową, jest dziś Oracle Red Bull. W tym wypadku operator poker roomów przygotował dla graczy interesujące promocje i wydarzenia nawiązujące do świata F1. Inne przykłady udanej współpracy można dalej mnożyć.

F1 i branża hazardowa – perspektywy i zagrożenia
Globalny zasięg Formuły 1 jest jednym z czynników, który przyciąga majętnych sponsorów z branży hazardowej. Sport ten może pochwalić się ogromną i zróżnicowaną bazą fanów na różnych kontynentach, co skutkuje możliwością dotarcia do milionów widzów na całym świecie

Kolejnym kluczowym czynnikiem jest zastrzyk finansowy wynikający ze sponsorowania zakładów. Formuła 1 jest sportem kapitałochłonnym, a zespoły ponoszą znaczne wydatki na badania i rozwój. Firmy bukmacherskie online dysponują odpowiednimi zasobami finansowymi. Jednak wzrost liczby firm bukmacherskich w roli sponsorów budzi obawy natury etycznej. Hazard z natury wiąże się z ryzykiem i ma potencjał uzależniający.

Powiązanie F1 z operatorami zakładów czy kasyn oznacza sprzeczne komunikaty, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysiłki organizatorów związane z promocją odpowiedzialnego zachowania na torze i poza nim.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOcon przeprasza za wybryk na pierwszym okrążeniu
Następny artykułБоевики ХАМАС впервые за 4 месяца атаковали Израиль из Рафаха