Jak w czasach pandemii wypromować szkołę i zachęcić ósmoklasistów do wybrania konkretnej placówki? Jak zastąpić “drzwi otwarte” i przybliżyć ofertę edukacyjną? Promocja kierunków przeniosła się do Internetu.
Kto był nastolatkiem zastanawiającym się, którą szkołę średnią wybrać, ten doskonale pamięta “drzwi otwarte”, rozmowy z nauczycielami, uczniami, zapoznawanie się z ofertą edukacyjną i różnego rodzaju zabiegi mające na celu przekonać niezdecydowanych do wybrania właśnie tej, a nie innej szkoły.
W czasach pandemii koronawirusa tego typu inicjatywy, jak “drzwi otwarte” są trudne do zorganizowania ze względu na liczne obostrzenia. Dlatego przedstawiciele szkół musieli znaleźć inny sposób, który zwróci uwagę ósmoklasistów zastanawiających się nad wyborem dalszej ścieżki edukacji.
Coraz więcej placówek decyduje się na przygotowanie filmów promocyjnych, ukazujących możliwości rozwoju i nauki zawodu. Wiele zależy także od tego, jakie kierunki prowadzi konkretna szkoła. Niektóre można bardziej obrazowo zaprezentować, inne mniej. Jeszcze w czasach przed pandemią w tworzeniu efektu “wow” podczas “drzwi otwartych” brylowały głównie kierunki techniczne, co nie oznaczało, że na te humanistyczne brakowało chętnych.
Niektóre ostrowskie szkoły jak III Liceum Ogólnokształcące przygotowało opis kierunków w formie graficznej. Zespół Szkół Ekonomicznych zdecydował się scharakteryzować poszczególne kierunki w formie grafiki i tekstu zamieszczonych w osobnych postach na Facebooku.
O krok dalej poszły Zespół Szkół Usługowych oraz Zespół Szkół Budowlano-Energetycznych, które przygotowały materiały wideo prezentujące namiastkę tego, co czeka uczniów decydujących się właśnie na edukację w tych placówkach.
Zespół Szkół Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim
Zespół Szkół Budowlano-Energetycznych w Ostrowie Wielkopolskim
A Wy, którą szkołę w regionie polecacie? Którą ukończyliście? Podzielcie się opiniami w komentarzach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS