Reklama leku – jak ją odróżnić od informacji medycznej?
Dlatego też odróżnienie materiału czy komunikatu, który stanowi reklamę leku od takiego, który reklamą nie jest (i w związku z tym nie podlega ocenie z punktu zgodności z przepisami Prawa farmaceutycznego o reklamie) jest kluczowe dla zapewnienia, że materiał ten nie wzbudzi zainteresowania Głównego Inspektora Farmaceutycznego (organu odpowiedzialnego za nadzór nad reklamą) i nie skończy się wszczęciem wobec reklamodawcy postępowania w sprawie naruszenia prawa. Tymczasem granica pomiędzy reklamą leku a informacją o leku bywa bardzo niewyraźna i niekiedy trudno jest ją precyzyjnie wyznaczyć.
Zgodnie z art. 52 Prawa farmaceutycznego, reklamą produktu leczniczego jest działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych. Z uwagi na użycie w tej definicji spójnika „lub”, za reklamę leku może być uznany komunikat, który nie zawiera żadnych elementów perswazyjnych, zachęcających do zakupu czy użycia leku, tylko wyłącznie suche fakty; innymi słowy, już sama informacja o leku może stanowić jego reklamę.
Zobacz też: Mesjasz w kitlu. Jak Jonas Salk oddał światu patent na szczepionkę
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS