Wszystkie linie PKP na wjazdach do stolicy powinny mieć cztery tory – zakłada masterplan dla warszawskiego węzła kolejowego. Dzięki temu pociągi będą mogły jeździć częściej. Rozbudowa zaczęła się na trasie za Dworcem Wschodnim do Wawra, wkrótce następny odcinek do Otwocka.
Rozpoczynamy piątą edycję akcji Supermiasta i Superregiony. Tym razem zapraszamy do rozmowy o kolei: jej kondycji, planach inwestycyjnych, perspektywach rozwoju. Czekamy na Wasze komentarze i opinie: [email protected]
Masterplan dla warszawskiego węzła kolejowego rządowa spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła w 2019 r. A w nim śmiałe wizje, m.in. nowej linii średnicowej między Dworcem Wileńskim a Głównym, której trasa ewoluowała potem z Pragi w kierunku Dworca Centralnego i Służewca do trasy Warszawa – Radom. Założenia były takie, że każda linia przekraczająca granice stolicy będzie czterotorowa, co pozwoli oddzielić ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego i towarowego. Obecnie jest to możliwe na trasach:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS