A A+ A++

Jak nie pozwolić studentom kursów e-learningowych i uczniom na bezmyślne zaglądanie na Facebooka?

Wśród innych rad szkoleniowcom, często zapominają o takich pomyłkach. Ktoś sądzi, że nie są aż tak ważne, jak ciekawa treść czy ładne slajdy, ale prawda jest taka, że dobry jest uzależniony od takich drobiazgów. 

Niespójność stylu tekstu z poziomem uczniów

Zbyt formalny lub zbyt swobodny styl językowy może nie zostać zaakceptowany przez grupę docelową.

Jak naprawić?

Na początku “prześwietl” swoją grupę docelową. Ważne jest, aby zrozumieć, w jakim wieku są ci ludzie, z jakim doświadczeniem i jakie są oczekiwania wobec uczenia się. Inny stopień oficjalności dostosujesz do ambitnych i pilnych kursantów, a zupełnie inny w przypadku studentów, którzy nie wiedzą zbyt wiele na temat, o którym będziecie rozmawiać.

Poproś uczniów o wypełnienie kwestionariusza informacyjnego przed szkoleniem, aby dowiedzieć się, co wiedzą na temat przedmiotu studiów.

Niejednoznaczne sformułowanie

Teksty kursów online nie powinny podlegać dowolnej interpretacji. Jest to szczególnie ważne w przypadku:

testów,

przypadków naukowych,

zadań praktycznych.

Pomyłki i błędy drukarskie

Przed opublikowaniem sprawdź wszystkie teksty za pomocą usług ortograficznych i interpunkcyjnych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzpital dostał pieniądze na zakup 25 łóżek
Następny artykułCarsmile rozpycha się na rynku luksusowych aut. Porsche na abonament i smarftona