Jak nie pozwolić studentom kursów e-learningowych i uczniom na bezmyślne zaglądanie na Facebooka?
Wśród innych rad szkoleniowcom, często zapominają o takich pomyłkach. Ktoś sądzi, że nie są aż tak ważne, jak ciekawa treść czy ładne slajdy, ale prawda jest taka, że dobry jest uzależniony od takich drobiazgów.
Niespójność stylu tekstu z poziomem uczniów
Zbyt formalny lub zbyt swobodny styl językowy może nie zostać zaakceptowany przez grupę docelową.
Jak naprawić?
Na początku “prześwietl” swoją grupę docelową. Ważne jest, aby zrozumieć, w jakim wieku są ci ludzie, z jakim doświadczeniem i jakie są oczekiwania wobec uczenia się. Inny stopień oficjalności dostosujesz do ambitnych i pilnych kursantów, a zupełnie inny w przypadku studentów, którzy nie wiedzą zbyt wiele na temat, o którym będziecie rozmawiać.
Poproś uczniów o wypełnienie kwestionariusza informacyjnego przed szkoleniem, aby dowiedzieć się, co wiedzą na temat przedmiotu studiów.
Niejednoznaczne sformułowanie
Teksty kursów online nie powinny podlegać dowolnej interpretacji. Jest to szczególnie ważne w przypadku:
testów,
przypadków naukowych,
zadań praktycznych.
Pomyłki i błędy drukarskie
Przed opublikowaniem sprawdź wszystkie teksty za pomocą usług ortograficznych i interpunkcyjnych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS