Jak idą prace na DK 91?
Przebudowywany ponad 5-kilometrowy odcinek jest częścią Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T. W ramach inwestycji, która kosztuje ok. 119 mln zł, dostosowana zostanie konstrukcja drogi do nośności 11,5 t/oś i przebudowane będą skrzyżowania. Powstaną również ciągi piesze oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska. W tej chwili instalowane są sieci elektroenergetyczne i teletechniczne, a także budowane są nowe oświetlenie. Trwa też przebudowa wodociągu oraz budowa kanalizacji deszczowej. Wykonywane są ekrany akustyczne, montowane są nowe przepusty. Na czas trwania robót utrzymana została przejezdność DK91. Aktualnie prace prowadzone są na jezdni w kierunku Częstochowy, a kierowcy poruszają się w obu kierunkach jezdnią na Katowice. Aby ograniczyć ryzyko kolizji, pozostawiono w pasie rozdziału istniejące bariery energochłonne.
Wykonawca przewiduje, że jeżeli nie zajdą nieprzewidziane okoliczności, do rozpoczęcia prac bitumicznych w zakresie układania warstwy podbudowy i warstwy wiążącej dojdzie na przełomie III i IV kwartału br. Po ich zakończeniu ruch zostanie przeniesiony na gotową jezdnię w stronę Częstochowy, natomiast na jezdni w kierunku Katowic ruszą roboty budowlane.
Do 2027 r. zmodernizowana będzie cała południowa część drogi krajowej nr 91 na Śląsku. Kierowcy korzystają już z 10 km przebudowanej drogi. Pierwszy, 5-kilometrowy odcinek Nowa Wieś – Zawada udostępniona została w listopadzie 2023 r., drugi, również 5-kilometrowy odcinek pomiędzy Markowicami a Brudzowicami, w lipcu br. Na kolejnych trzech odcinkach (Częstochowa – Nowa Wieś, Siedlec Duży – Koziegłowy oraz Zawada – Siedlec Duży) o łącznej długości blisko 14,5 km prowadzone są prace.
Dla pierwszych dwóch odcinków terminy umowne wskazują zakończenie prac jeszcze w tym roku. Jednakże wykonawcy złożyli już roszczenia terminowe. To, czy czasy realizacji inwestycji zostaną wydłużone, będzie wiadomo dopiero po rozpatrzeniu ostatecznych roszczeń terminowych wykonawców i podpisaniu ewentualnych aneksów do umów. Natomiast zakończenie prac dla odcinka Zawada – Siedlec Duży przypada w marcu 2026 r.
Dla odcinka Koziegłowy – Markowice o długości 5,3 km została już wykonana dokumentacja projektowa. Dla odcinków Siewierz – Podwarpie oraz Brudzowice – Siewierz o łącznej długości 11,1 km trwa jeszcze projektowanie.
Czytaj także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS