A A+ A++

Dobre umiejętności komunikacyjne to nieodłączna cecha każdego, dobrego przedsiębiorcy. Posiadając tę cechę jesteś w stanie wynegocjować to na czym ci zależy, rozwiązywać wszystkie napotkane problemy i prezentować siebie i swoją firmę w korzystnym świetle.

Komunikacja jest jak dwukierunkowa ulica, nie masz wpływu na to jak jadą inni, ale to od Ciebie zależy jak będziesz jechać na swoim pasie. Umiejętności komunikacyjne to rzecz nabyta, więc każdy przy odpowiednim zaangażowaniu może je wypracować.

Słuchaj

Słuchanie jest kluczem do skutecznej komunikacji, ale pewnie każdy wie z doświadczenia, że nie jest to prosta sprawa. Jednym ze sposobów, aby stać się lepszym słuchaczem jest ograniczenie bodźców zewnętrznych, które mogą sprawić, że przestaniemy aktywnie słychać. Może to oznaczać zamknięcie drzwi od biura, w którym odbywa się spotkanie, wyciszenie telefonu lub wyłączenie okna skrzynki email. Ważne jest, żeby osoba, z którą rozmawiamy czuła, że ma całą Twoją uwagę.

Zadawaj pytania

Komunikujemy się, żeby zdobyć potrzebne informacje, co oznacza, że nieodłącznym elementem komunikacyjnym jest zadawanie pytań. Parafrazowanie – czyli powtarzanie własnymi słowami, słów naszego rozmówcy, pomaga uporządkować przekaz, dzięki czemu mamy pewność, że rozumiemy to, co usłyszeliśmy. Zadawanie pytań w trakcie rozmowy (bez przerywania wypowiedzi naszego rozmówcy) świadczy o tym, że aktywnie uczestniczymy w rozmowie i jesteśmy skupieni na tym, co słyszymy.

Zwróć uwagę na język ciała

Ruch oczu i kontakt wzrokowy, postawa, mimika oraz gestykulacja mogą wiele powiedzieć o naszym nastawieniu do rozmówcy i tego, co mówi. Unikanie kontaktu wzrokowego i nieskupianie wzroku na osobie, z którą rozmawiamy świadczy o naszym znudzeniu i braku zainteresowania. Najlepszym rozwiązaniem podczas prowadzenia rozmowy jest przyjęcie prostej postawy z luźno skierowanymi rękoma wzdłuż ciała. Unikać należy skrzyżowanych rąk i nóg i wkładania rąk do kieszeni.

Postaw na otwartość

Dobra komunikacja oznacza bycie otwartym na to, co mówią inni. Nie oceniaj rozmówcy w trakcie rozmowy i na podstawie tego, co mówi. Wysłuchaj co chce przekazać ci dana osoba i weź pod uwagę fakt, że każdy ma prawo do własnego zdania, niezależnie od tego czy nam się to podoba, czy nie. Okaż szacunek, a rozmówca odwdzięczy się tym samym.

Korzyści z dobrej komunikacji

Dobra komunikacja w świecie biznesu ma ogromny wpływ na sukces Twojej firmy. Jeśli potrafisz efektywnie komunikować się z innymi jest bardziej prawdopodobne, aby zwiększysz sprzedaż swoich produktów i usług. W rezultacie, odniesiesz sukces finansowy i wyprzedzisz konkurencję. Brak takich umiejętności może spowodować błędy, pomyłki, które w dalszej perspektywie mogą źle wpłynąć na wizerunek Twojej firmy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWyniki nie poprawiły nastrojów na GPW
Następny artykułRaport kwartalny BoE – zapowiedź podwyżki stóp procentowych