A A+ A++

Jak działa sklep internetowy?

Prowadzenie sprzedaży online zyskało w ostatnich latach na popularności. Nic dziwnego – taki rodzaj handlu niesie ze sobą wiele korzyści zarówno dla samej firmy, jak i jej klientów. Jak wynika z raportu przygotowanego przez Gemius ‘’E-commerce w Polsce’’, już 77% internautów kupuje online. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na przeniesienie swojego biznesu do sieci. Co ciekawe, wiele nowych przedsiębiorstw nie posiada nawet stacjonarnych sklepów – funkcjonują one tylko i wyłącznie w Internecie. Czym dokładnie jest branża e-commerce? Dlaczego warto mieć własny sklep internetowy? Wszystkiego dowiesz się z treści tego artykułu.

Czym jest branża e-commerce?

Samo określenie e-commerce powstało od angielskich słów „electronic commerce”, czyli w przełożeniu na język polski – handel elektroniczny. E-biznes opiera się więc na prowadzeniu sprzedaży usług i produktów online. Choć dla większości po usłyszeniu słowa e-commerce przychodzą na myśl sklepy internetowe, to do branży zalicza się także sprzedaż poprzez ogólnodostępne marketplace’y, takie jak Allegro czy też OLX. Co więcej, e-handel budują także portale ogłoszeniowe, których zadaniem jest pośredniczenie pomiędzy kupującym i sprzedawcą.

Najbardziej rozpowszechniona obecnie forma sprzedaży online opiera się na modelu B2C, czyli business to consumer (od biznesu do klienta), która polega na sprzedaży produktów przez firmę dla klientów indywidualnych. Warto jednak wspomnieć, że istnieją także inne rodzaje e-handlu. Należą do nich:

  • B2B

Sklepy internetowe muszą zaopatrywać się w hurtowniach. W momencie, gdy dochodzi do takiej transakcji, mówimy o modelu business to business (od biznesu do biznesu).

  • C2C

E-handel przybiera formę customer to customer (od klienta do klienta), gdy do transakcji dochodzi pomiędzy dwiema prywatnymi osobami. Ma to miejsce najczęściej na wyżej wymienionych stronach WWW, takich jak portale ogłoszeniowe, gdzie nie trzeba prowadzić firmy, aby wystawić produkty na sprzedaż. Nie można tego jednak robić cyklicznie – w przypadku przekroczenia pewnego przychodu, jesteśmy bowiem zobowiązani do zarejestrowania działalności gospodarczej.

  • C2B

Customer to business (od klienta do biznesu) to najrzadziej spotykana forma e-handlu. Zdarza się jednak w przypadku, gdy firma zatrudnia osobę prywatną do jednorazowego wykonania konkretnego zadania, bądź kupuje od niej produkty na aukcjach, m.in. na portalach ogłoszeniowych.

E-commerce z pewnością zrewolucjonizował rynek handlu. Prowadzenie sprzedaży w takiej formie jest prostsze i nierzadko dużo skuteczniejsze od tradycyjnego modelu biznesowego.

Jakie są niezbędne elementy każdego sklepu internetowego?

Aby sklep internetowy mógł w pełni funkcjonować, musi posiadać kilka niezbędnych elementów. Należy do nich m.in.:

  • domena i hosting

To dwa podstawowe fundamenty każdej witryny – bez nich żadna strona nie byłaby w stanie funkcjonować. Domena powinna być krótka i kojarząca się z branżą, w której funkcjonujesz. Hosting z kolegi musi być niezawodny i bezpieczny – wrażliwe dane firmy i Twoich klientów to priorytet każdego biznesu.

  • zoptymalizowane grafiki i zdjęcia

Grafiki i zdjęcia zawarte w sklepie internetowych powinny być najwyższej jakości – wszyscy od czasu do czasu kupujemy oczami, dlatego szczególnie istotne jest, aby dobrze zaprezentować swój produkt lub usługę. Dodatkowo warto zadbać o to, aby każde zdjęcie miało odpowiednie atrybuty w postaci opisów ALT (opisów alternatywnych), dzięki którym Google lepiej rozumie tematykę witryny, co przekłada się na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

  • profesjonalne treści

Teksty w obrębie Twojego sklepu internetowego powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO – muszą być zwięzłe i na temat oraz zawierać słowa kluczowe odpowiadające na najczęstsze zapytania klientów. Co więcej, warto, aby treści pisane były językiem korzyści – odbiorcy muszą chcieć kupować Twoje produkty.

  • platforma e-commerce

Wybór odpowiedniej platformy e-commerce umożliwi Ci prowadzenie sprzedaży online. Mowa tutaj między innymi o możliwości dodawaniu produktów do koszyka, integracji bramek płatniczych czy chociażby firm kurierskich. Jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce jest PrestaShop, której oficjalnym partnerem jest marka WeNet.

Film – Jak zacząć sprzedawać przez Internet?

Dlaczego warto mieć własny e-sklep?

Co przyciąga tak wielu przedsiębiorców do branży e-commerce? Dlaczego sprzedaż online zrewolucjonizowała świat handlu? Do najważniejszych zalet wynikających z prowadzenia biznesu w sieci należą m.in.:

  • niższe koszty prowadzenia działalności

Aby prowadzić sklep internetowy, nie trzeba mieć dużych nakładów finansowych – przede wszystkim unikamy konieczności opłat za najem lokalu. Nie ma także potrzeby zatrudniania nadmiernej liczby pracowników. Dodatkowo warto wspomnieć, że istnieją modele sprzedażowe, które nie wymagają zakupu asortymentu – jest nim np. dropshipping. Zamówienia są bowiem wysyłane do klientów prosto z hurtowni.

  • 24/7 dostęp do oferty firmy

Internauci doceniają możliwość zakupu produktów i usług online. Nie muszą odwiedzać sklepów stacjonarnych w określonych godzinach otwarcia. To duże uproszczenie, które znacząco wpływa na wskaźniki sprzedażowe firmy.

  • możliwość sprzedaży wielokanałowej

Handel tradycyjny nie musi być jedynym źródłem dochodu. Jest jesteś właścicielem sklepu, to możesz przenieść sprzedaż swoich produktów częściowo do sieci. Handlując w wielu kanałach, można skutecznie wpłynąć na wyniki swojego przedsiębiorstwa.

  • dostęp do szerszego grona odbiorców

Prowadząc sklep stacjonarny, ograniczamy się wyłącznie do rynku lokalnego. Oznacza to, że nie jesteśmy w stanie osiągnąć wysokich wyników, zwłaszcza bez odpowiedniej reklamy. E-sklep umożliwia sprzedaż na skalę ogólnokrajową lub nawet międzynarodową. Potencjał e-handlu jest więc dużo większy i daje szansę na osiągnięcie realnego sukcesu.

Kto tworzy profesjonalne sklepy internetowe?

Tworzenie sklepu internetowego może być wymagającym zadaniem. Choć na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że to szybki proces, jest wręcz przeciwnie. Sama budowa e-sklepu składa się z szeregu działań, takich jak dobór domeny i hostingu, stworzenie treści, czy też integracja zewnętrznych systemów umożliwiających prowadzenie sprzedaży, czyli np. bramki płatnicze czy też firmy kurierskie.

Do tego trzeba zadbać o odpowiednią optymalizację SEO, dzięki czemu sklep internetowy będzie mógł zajmować wysokie wyniki w wyszukiwarce Google. O to wszystko może zadbać doradca internetowy WeNet, dlatego podjęcie się takiej współpracy jest najlepszym rozwiązaniem dla osób, które chcą rozpocząć działalność w Internecie. Co otrzymasz, decydując się na wsparcie zespołu specjalistów?

  • Sklep internetowy zgodny z zasadami SEO

  • Ciągłość i bezpieczeństwo e-sklepu

  • Cykliczne aktualizowanie i wprowadzanie inteligentnych rozwiązań sprzedażowych

  • Zestaw wskazówek, które pozwolą Ci stale rozwijać swój e-biznes

Już dziś wejdź na wenet.pl/oferta/sklepy-internetowe i skorzystaj z bezpłatnej wyceny. Dopiero po analizie Twoich oczekiwań i potrzeb, specjaliści oszacują wartość Twojego projektu. To może być początek nowej ścieżki biznesowej!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze