Reklamowanie swojej firmy w internecie jest niezwykle ważne, jeśli chcemy, by stała się popularna. Nie obejdzie się bez pozycjonowania strony firmowej i kampanii reklamowych Google Ads. Czym dokładnie one są i jak działają, postaramy się wyjaśnić w dzisiejszym artykule.
Czym jest Google Ads?
Najprościej mówiąc, Google Ads to system, który pokazuje reklamę produktu, kiedy internauta wyszukuje go w wyszukiwarce. Płatne reklamy Google poznasz po znaczniku “reklama”, czasem też wyświetlają się w formie karuzeli, która przenosi cię do zakładki z zakupami. Google Ads jest dostępny dla każdego. Reklamy mogą wyświetlać się w formie linku do strony, ale może to być także wideo czy plik graficzny.
Gdzie szukać specjalistów od Google Ads?
Mimo że Google oferuje bezpłatne szkolenia z zakresu funkcjonowania systemu Google Ads, wiele firm z Olkusza decyduje się na współpracę z agencją SEO. Agencje reklamowe, które skupiają się na pozycjonowaniu stron i płatnych kampaniach Google możemy znaleźć w internecie, m.in., wpisując reklama Google na serwisie ogłoszeniowym olx.pl czy innych serwisach tego typu. Również na portalach społecznościowych bez trudu znajdziemy grupy poświęcone marketingowi, które zrzeszają specjalistów z tej branży.
Jak działa Google Ads?
Google Ads pozwala na stworzenie płatnych kampanii reklamowych, obejmują one:
- reklamę na stronie wyszukiwania,
- reklamę produktową w karuzeli,
- reklama w sieci – to te, które internauci widzą na innych stronach internetowych,
- remarketing dynamiczny,
- reklamy na platformie YouTube i Gmailu.
Reklama jest wyświetlana na podstawie słów kluczowych, które zostały wpisane przy tworzeniu kampanii. Na pozycję w wynikach wyszukiwania wpływa jakość naszej reklamy, ale też stawka, którą ustaliliśmy do zapłaty, ponieważ system działa w modelu licytacyjnym. Im więcej zapłacimy, tym wyżej lub dłużej będzie nasza firma się wyświetlać. Co ciekawe, jeśli nasza reklama będzie jakościowa, jest szansa, że za kampanię zapłacimy mniej, niż nasza konkurencja. Google chce, by reklamy były jak najbardziej dopasowane do wyników wyszukiwania.
Jaki budżet w Google Ads ustalić na początek?
Jeśli jesteś początkującym reklamodawcą i dopiero rozwijasz swoją firmę, możesz zacząć inwestowanie w kampanie reklamowe od małych sum. W systemie można ustalić dwa rodzaje budżetów: dzienny i wspólny. Dla początkujących polecamy ustalić miesięczny budżet i oznaczyć go jako wspólny, Google Ads automatycznie odbierze kwotę do danej kampanii. To będzie dobry początek, później na podstawie przeprowadzonych kampanii, możesz już ustalić szczegółowy budżet dzienny dla każdej kampanii z osobna.
Szkolenia Google Ads dla firm z Olkusza
Strona Google posiada własną platformę e-learningową, na której przedsiębiorcy nie tylko z Olkusza, a z całej Polski, mogą bezpłatnie przejść przez szkolenie z zakresu funkcjonowania Google Ads. Firmy mogą poznać podstawy wyszukiwania i tego, jak funkcjonują reklamy. Poznają podstawy tworzenia kampanii reklamowej. Właściciele firm dowiedzą się jak analizować skuteczność danej reklamy i nauczą się jak zwiększyć sprzedaż online. Szkolenie jest dostępne w wersji wideo, a po zakończeniu kursu można otrzymać certyfikat Google Ads.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS