System partnerski jest stosunkowo nowoczesnym rozwiązaniem, które pozwala na nawiązanie współpracy z korzyścią dla obu stron. Marketing afiliacyjny cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W związku z nim sprzedawca może wypromować swoje usługi lub produkty w stosunkowo prosty sposób a partner w zawartym z nim programie partnerskim może uzyskać wysoką prowizję za reklamę, która może stanowić dodatkowe wynagrodzenie. Istnieją różne modele rozliczeniowe – w niektórych z nich partner w zamian za reklamę może także otrzymać rozliczenie barterowe. Program partnerski jest coraz bardziej popularny w Internecie, a przede wszystkim social mediach. Dlaczego?
System partnerski – co to jest?
Program partnerski to po prostu marketing afiliacyjny, który kryje się pod inną nazwą. Opiera się on przede wszystkim na działaniach i ich efektach, które są wynagradzane i bazuje na relacji pomiędzy reklamodawcą a partnerem (czyli afiliantem). Jest to bardzo specyficzny rodzaj współpracy, który nie jest zaliczany do typowego marketingu. Działa bardziej jak zatrudnienie zupełnie niezależnych marketerów, którzy są zmotywowani ustalonym systemem prowizji, widocznym zazwyczaj w panelu klienta i podejmują różnego rodzaju działania, które mają na celu pozyskanie jak największej liczby odbiorców reklam oraz klientów. Model rozliczeniowy jest uzależniony od danego programu – każdy system partnerski udziela także innego rodzaju motywujących premii za wyniki. W programie partnerskim może wziąć udział każdy, niezależnie od wykształcenia czy wieku.
Program partnerski – relacje
Jeśli zastanawiasz się do dołączenia do programu partnerskiego, powinieneś dowiedzieć się w jaki dokładnie sposób on funkcjonuje. W marketingu tego rodzaju najistotniejsze są cztery elementy.
Sprzedawca – osoba, chcąca rozreklamować swoje produkty
Sprzedawca jest podstawą każdego programu partnerskiego. To on rozpoczyna program partnerski, mając na celu jak największe rozpromowanie swoich produktów i pozyskanie klientów.
Partner – wydawca
Partner w programie musi posiadać powierzchnię reklamową, którą może wykorzystać. Może to być serwis internetowy, blog czy kanały social media takie jak Facebook czy Instagram. Tego rodzaju profile powinny posiadać odpowiednie zasięgi, dzięki którym reklama będzie opłacalna dla obu stron.
Użytkownik – klient
Użytkownikiem nazywamy potencjalnego klienta, który kliknie w specjalnie wygenerowany link z unikalnym kodem, po czym zostanie przekierowany na stronę reklamodawcy i dokona zakupu – wówczas wydawca otrzyma od niego prowizję.
Sieć afiliacyjna
Sieć afiliacyjna jest platformą dostarczającą technologię, która pozwala na nawiązanie współpracy pomiędzy sprzedawcą i partnerem. Powinna ona także jasno pokazywać wyniki współpracy, takie jak ilość przekierowań z danego linku, zakupy dokonane przez klientów oraz wysokość prowizji.
Typy programów partnerskich
Każdy program partnerski działa na bardzo podobnych zasadach. Ich typy są nieco odmienne ze względu na sposób rozliczania się zleceniodawców z afiliantami czy siecią afiliacyjną. Wyróżniamy:
Pay per sale
Model pay per sale, czyli w skrócie PPS oznacza przyznaniu partnerowi ustalonej kwoty od każdej sprzedaży dokonanej za jego pośrednictwem. Wypłacane prowizje zaczynają się od ułamków procent a kończą nawet i kilkudziesięciu – w zależności od branży.
Pay per lead
Pay per lead oznacza program, w którym partnerowi wypłaca się ustaloną kwotę za każde działanie, które podejmie użytkownik – niekoniecznie za sprzedaż. Może to być na przykład dodanie się do listy mailingowej.
Pay per click
W systemie pay per click partner dostaje wynagrodzenie za każde kliknięcie użytkownika w wygenerowany przez wydawcę link czy reklamę.
Czy udział w programach partnerskich się opłaca?
Programy partnerskie, na przykład Allegro To proste, z roku na rok stają się coraz bardziej popularne. Niektóre firmy chwalą się inwestycjami w marketing afiliacyjny w wysokości kilkunastu… bilionów. Definitywnie najczęściej korzystają z niego najpopularniejsi reklamodawcy, jednak udział w tego rodzaju przedsięwzięciu może być lukratywny dla każdego sprzedawcy – w końcu programy partnerskie opierają się przede wszystkim na dużej wydajności i opłacalności.
Reklamodawca wie, że partner będzie starał się zrobić jak najwięcej, co przełoży się na zwiększenie ilości sprzedaży. Wydawca zaś jest bardzo zmotywowany, ponieważ jedynie od ilości podjętych przez niego działań będzie zależał jego zarobek. W dodatku może do nich wykorzystać wszelkie dostępne metody marketingowe.
Marketing afiliacyjny – od czego zacząć?
Jeśli jesteś sprzedawcą i chciałbyś otworzyć się na taką formę współpracy, pierwszym krokiem powinno być stworzenie programu partnerskiego a następnym zaproszenie wydawców do wspólnego działania. Jeśli chciałbyś zarabiać jako reklamodawca, wystarczy że dołączysz do wybranych programów partnerskich a następnie rozpoczniesz wybrane działania marketingowe (ich użycie i wybór zależy od ciebie) i będziesz otrzymywać prowizje od sprzedaży czy kliknięć w reklamy.
Artykuł sponsorowany
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS