– Po wielu próbach dodzwonienia się do elbląskiego ZUS udało mi się połączyć z panem portierem z recepcji. Powiedział mi, że mnie nie przełączy do konkretnego wydziału, bo i tak nikt nie odbierze telefonu. Zapytał, jaką mam sprawę i powiedział, by czekać na kontakt z ZUS. Rozumiem sytuację w kraju, ale chyba telefony to podstawowe narzędzie kontaktu w tych trudnych czasach? – napisała do nas Czytelniczka. Co na to ZUS?
Wiele osób próbuje skontaktować się z ZUS-em telefonicznie, dopytując na przykład o sprawy związane z zasiłkami opiekuńczymi na czas pandemii czy szczegóły związane z pomocą w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Nasza Czytelniczka próbowała dodzwonić się do elbląskiego ZUS, ale nic nie wskórała.
– Po wielu próbach udało się dodzwonić. Odebrał pan portier z recepcji w ZUS-ie na Teatralnej. Na prośbę o połączenie z konkretnym wydziałem odpowiedział, że nie połączy, gdyż i tak nikt nie odbierze telefonu. Po czym zapytał, jaką mam sprawę i powiedział, aby czekać na kontakt z ZUS-u.
Rozumiem sytuację, jaka panuje w kraju, ale telefony to chyba podstawowe narządzie kontaktu w dzisiejszych, trudnych czasach. Wyjaśnijcie, bardzo proszę, czemu pracownicy ZUS nie odbierają telefonów, podczas gdy kilka tygodni temu z powodu jakiejś drobnej sprawy ZUS dobijał się do mnie przez kilka dni – napisała do nas Czytelniczka.
– Obsługa telefoniczna odbywa się poprzez Centrum Obsługi telefonicznej. Obecnie w całej Polsce notujemy bardzo duży wzrost połączeń. Wychodząc naprzeciw i dbając jak tylko możemy o ułatwienie kontaktu naszym klientom, uruchomiliśmy dodatkowych kilkanaście infolinii. Staramy się obsłużyć jak największą ilość klientów – informuje Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa warmińsko-mazurskiego. – Dłuższy czas oczekiwania na połączenie z naszym pracownikiem wynika z bardzo dużej ilości osób, która do nas dzwoni. Osoby, które pracują zdalnie wykonują inne czynności, niezbędne do zapewnienia terminowości realizacji naszych zadań. Za wszelkie niedogodności przepraszamy. Pragnę zapewnić, że cały czas staramy się poprawić kontakt z nami w obecnej, bardzo trudnej dla nas wszystkich sytuacji – dodała pani rzecznik.
Jak dodzwonić się do ZUS? Sprawdź tutaj
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS