Wykorzystywane w biznesie rzeczy rozliczamy w podatkowych kosztach. Z reguły poprzez odpisy amortyzacyjne.
Epidemia koronawirusa dotknęła wiele firm. Część jednak normalnie działa, inwestuje też w nowe rzeczy do prowadzenia biznesu. Jak je rozliczyć w podatkowych kosztach?
Najprościej jest z najtańszymi zakupami. Rzeczy do 10 tys. zł można bezpośrednio zaliczyć do kosztów PIT/CIT, bez konieczności wpisywania do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (dalej ewidencji) i naliczania odpisów amortyzacyjnych.
Przykład:
Firma zainwestowała w zabezpieczenie biura przed koronawirusem. Kupiła m.in. oczyszczacze powietrza i parownice do dezynfekcji. Wydatki na poszczególne urządzenia nie przekraczają 10 tys. zł. Zakupy można więc od razu zaliczyć do kosztów. Sprzętu nie trzeba wprowadzać do ewidencji.
Czytaj też: Koronawirus: nie można jednorazowo amortyzować inwestycji mających zwiększyć bezpieczeństwo firmowego budynku
Jeśli jednak nabyte na potrzeby działalności urządzenia kosztowały więcej niż 10 tys. zł musimy je zali…
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów “Rzeczpospolitej”
Oferta promocyjna: dostęp do treści rp.pl – pakiet plus już od 39,90 zł za miesiąc
Skorzystaj z … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS