A A+ A++

Wykorzystywane w biznesie rzeczy rozliczamy w podatkowych kosztach. Z reguły poprzez odpisy amortyzacyjne.

Epidemia koronawirusa dotknęła wiele firm. Część jednak normalnie działa, inwestuje też w nowe rzeczy do prowadzenia biznesu. Jak je rozliczyć w podatkowych kosztach?

Najprościej jest z najtańszymi zakupami. Rzeczy do 10 tys. zł można bezpośrednio zaliczyć do kosztów PIT/CIT, bez konieczności wpisywania do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (dalej ewidencji) i naliczania odpisów amortyzacyjnych.

Przykład:

Firma zainwestowała w zabezpieczenie biura przed koronawirusem. Kupiła m.in. oczyszczacze powietrza i parownice do dezynfekcji. Wydatki na poszczególne urządzenia nie przekraczają 10 tys. zł. Zakupy można więc od razu zaliczyć do kosztów. Sprzętu nie trzeba wprowadzać do ewidencji.

Czytaj też: Koronawirus: nie można jednorazowo amortyzować inwestycji mających zwiększyć bezpieczeństwo firmowego budynku

Jeśli jednak nabyte na potrzeby działalności urządzenia kosztowały więcej niż 10 tys. zł musimy je zali…

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFPP chce ratować branżę gastronomiczną
Następny artykuł“Rocky Boxing Night 8”. Niepokonany Szczypior kontra wracający do boksu Mielewczyk