– 2019 był rokiem pełnym szans i wyzwań. Z jednej strony obserwowaliśmy ogólnie stabilny poziom popytu oraz duże zainteresowanie mieszkaniami, zwłaszcza tymi o podwyższonym standardzie – podsumował działania firmy w 2019 roku, Jacek Zengteler, dyrektor generalny Yareal Polska.
Jaki był rok 2019 dla Yareal Polska?
2019 był rokiem pełnym szans i wyzwań. Z jednej strony obserwowaliśmy ogólnie stabilny poziom popytu oraz duże zainteresowanie mieszkaniami, zwłaszcza tymi o podwyższonym standardzie. Yareal realizuje swoje inwestycje właśnie w tym segmencie i według naszej opinii ta grupa klientów jest wyjątkowo duża. Udało nam się zrealizować strategiczne cele dotyczące dynamiki sprzedaży w obu segmentach, czyli apartamentów i mieszkań o podwyższonym standardzie.
Polski klient ceni wyższy standard?
Kupujący na ogół chcą poprawić swój dotychczasowy status i poszukują większych i bardziej wygodnych mieszkań, niż te, w których mieszkali dotychczas. Często motywem zmiany jest poszukiwanie lepszej lokalizacji, z bardziej rozwiniętą infrastrukturą oferującą lepszy dostęp do szkół, przedszkoli, terenów zielonych ect.
Poza zakupami wynikającymi z zamiaru poprawy warunków mieszkaniowych obserwujemy również dużą aktywność klientów szukających możliwości ulokowania kapitału w nieruchomościach, ponieważ właśnie taką inwestycję nadal uznają za bezpieczną i zyskowną formę lokowania oszczędności.
Jakie były największe wyzwania dla branży w 2019 roku?
Podobnie jak cała branża, musieliśmy się zmierzyć z ograniczoną podażą nowych terenów oraz wysokimi kosztami budowy. Ogromnym wyzwaniem w 2019 r były także przedłużające się i coraz bardziej skomplikowane procedury administracyjne związane z przygotowaniem inwestycji do realizacji, skutkujące niekiedy opóźnieniami we wprowadzaniu nowych projektów do sprzedaży i w rozpoczęciu budowy, co w połączeniu z silnym popytem przekłada się zwykle niestety na wzrost cen.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS