rozwiń ›
Izera i nowe KPO. Już wiadomo, co dalej z inwestycją
Izera doczekała się uwagi nowego rządu i z ust jego przedstawicieli publicznie padła ważna deklaracja. Okazuje się, że projekt wdrożenia do produkcji polskiego auta zostaje do dalszej realizacji, a odpowiedzialna za przedsięwzięcie spółka ElectroMobility Poland może liczyć na zastrzyk gotówki, choć na innych zasadach. Jak to możliwe?
Krajowy Plan Odbudowy to przeszło 110 inwestycji i reform. Ich celem jest wzmocnienie gospodarki po pandemii Covid-19. Polska ma otrzymać z KPO 59,8 mld euro, w tym 25,27 mld euro w postaci dotacji i 34,54 mld euro w formie preferencyjnych pożyczek. Teraz Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej w zrewidowanym KPO proponuje zmiany w 11 reformach oraz 22 projektach.
Izera i fabryka w Jaworznie – ta inwestycja zostaje
Wiceminister funduszy i polityki regionalnej Jan Szyszko wyjaśnił, że w ramach proponowanych zmian w KPO finasowanie projektu polskiego samochodu elektrycznego ma zostać przeniesione z części obejmującej dotacje (granty) do części pożyczkowej. Przy czym to rozwiązanie musi zostać zaakceptowana przez odpowiednie organy unijne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS