– Praca zdalna w branży IT nie jest nowością. Wielu specjalistów jeszcze przed pandemią współpracowało z firmami technologicznymi na odległość lub w modelu hybrydowym, choć fakt – nie w takiej skali. COVID-19 tylko przyspieszył cały proces i wymusił na liderach zespołów wprowadzenie zmian w czasie rzeczywistym, bez wcześniejszego przygotowania – mówi Bartosz Majewski, prezes stowarzyszenia zrzeszającego firmy z branży IT SoDA.
O jakich wyzwaniach w zarządzaniu zespołami IT dokładnie mowa? Piotr Leniec, head of engineering w Just Join IT, zauważa trzy główne: procesy, relacje oraz budowanie tożsamości firmy.
– Gdy większość członków zespołu pracuje zdalnie, niezbędne jest opracowanie procesów firmowych tak, by dało się je zrealizować bez względu na tryb pracy. Zmieniły się też zasady komunikacji, która w głównej mierze przeniosła się na komunikatory i z nimi też trzeba nauczyć się pracować. O ile w rozmowie twarzą w twarz odbiorca jest w stanie wyczuć ton wypowiedzi czy sposób, w jaki wypowiedziano ostatnie zdanie, komunikatory tego nie oddają – podkreśla Piotr Leniec. W jego ocenie największym wyzwaniem dla pracodawcy jest jednak zweryfikowanie podejścia kandydata do pracy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS