Ioniq 6 został zaprojektowany jako streamliner, czyli pojazd z opływowym kształtem zapewniającym zmniejszony opór powietrza. Twórcy mieli inspirować się składami kolei dużych prędkości z lat 30. i 50. XX wieku oraz ich kosmicznie stylizowanymi następcami – pociągami typu bullet. Spoglądali także na samochody stworzone w ramach nurtu Streamline Moderne – powstał wtedy Chrysler Airflow, Tatra 603 czy Pontiac Streamliner. Efekt?
Ioniq 6 to dowód na to, że Ioniq 5 był zaledwie próbką możliwości stylistów koreańskiej marki. Oba samochody różnią się od siebie jak figury szachowe. Nowy sedan w kształcie coupe jest ekstremalnie aerodynamiczny – tę cechę odziedziczył po spektakularnym prototypie Prophecy z 2020 roku.
Ioniq 6 i Ioniq 5, nadwozia różnią się jak figury szachowe
Gładka forma karoserii nie jest jedynie pokazem fantazji designerów. Tu każdy element pełni ważną funkcję w osiągnięciu doskonałej aerodynamiki. Przecież jedną z największych przeszkód w walce o elektryczny zasięg podczas szybkiej jazdy jest opór powietrza. Na jego przezwyciężenie typowy samochód elektryczny poświęca niemal 2/3 energii.
Ioniq 6, czyli sedan w stylu coupe powstał na platformie, z której korzysta Ioniq 5
/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS