Jak informuje MZK Toruń zasadnicze prace budowlane w al. św. Jana Pawła II i na pl. Niepodległości zakończyły się – zgodnie z deklaracją wykonawcy, firmy Balzola – z końcem roku. Trwały od wiosny 2019 r. – Inwestycja w centrum miasta jest realizowana w ramach projektu „Przebudowa układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z budową pasa tramwajowo-autobusowego w Toruniu – BiT-City II” – przypomina Sylwia Derengowska, rzecznik prasowy MZK. – Objęła przebudowę istniejących torowisk tramwajowych wzdłuż ulic: Chopina, al. św. Jana Pawła II, Wały gen. Sikorskiego oraz Kraszewskiego i Czerwona Droga, a także budowę nowego odcinka torowiska łączącego pl. Artylerii Polskiej i pl. Niepodległości wraz z infrastrukturą towarzyszącą. W al. św. Jana Pawła II powstaje nowoczesny węzeł przesiadkowy integrujący transport autobusowy z tramwajowym. Przeprowadzono też kompleksową przebudowę układu drogowego w obrębie modernizowanych torowisk.
Wartość robót budowlanych wraz z projektowaniem to niemal 66,9 mln zł brutto. Projekt jest dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.
– Układ drogowo-torowy w rejonie inwestycji jest już w całości zrealizowany, po nowym torowisku jeżdżą tramwaje linii nr 1 i 2, a obecnie prowadzone są „kosmetyczne” prace wykończeniowe oraz odbiory techniczne dla poszczególnych branż – mówi Derengowska. – Prawie gotowa jest także wiata na nowym węźle przesiadkowym w al. św. Jana Pawła II. Obecnie trwa jej wyposażanie. Gdy pogoda będzie sprzyjająca, a więc na wiosnę, ponownie ruszą działania przy zagospodarowaniu zieleni. Wtedy też rozpocznie się obsadzanie wiaty pnączami i pozostałe prace przy tworzeniu tzw. zielonego przystanku.
Balzola realizacje też drugą dużą inwestycję – modernizację torowiska tramwajowego na ul. Kraszewskiego. Koszt to prawie 34 mln zł. Roboty ruszyły pod koniec ubiegłego roku, obejmują remont szyn na odcinku od pl. Niepodległości do pl. Hoffmanna, budowę odwodnienia, modernizację sieci trakcyjnej i oświetlenia ulicy.
– Na całym odcinku zdemontowano sieć trakcyjną oraz – z wyjątkiem skrzyżowań – torowisko. Obecnie kończy się usuwanie tłucznia i rozpoczyna się usuwanie kolizji przy sieciach podziemnych: wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, ciepłowniczej i teletechnicznej – informuje MZK.
Zgodnie z umową prace powinny skończyć się w maju br. Zadanie jest realizowane w ramach projektu “Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Oprócz tego odcinka projekt zawiera jeszcze trzy zadania modernizacyjne:
– modernizacja torowiska wraz z siecią trakcyjną w ul. Bydgoskiej o łącznej długości 2 509,85 metra toru pojedynczego
– modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną na trasie linii nr 1 i 5 od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego o łączność długości 3 066,70 metra toru pojedynczego
– modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym na odcinku od placu bp. Jana Chrapka do ul. Podgórnej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS