A A+ A++

Kompleksowa nowelizacja przepisów Prawa budowlanego, która weszła w życie 19 września wprowadziła, m.in. ograniczenie możliwości stwierdzenia nieważności decyzji o pozwoleniu na budowę oraz decyzji o pozwoleniu na użytkowanie po upływie pięciu lat.

Jednym z fundamentów polskiego systemu prawnego jest zasada ochrony praw nabytych. Z kolei wśród podstawowych zasad postępowania administracyjnego ustanowiono obowiązek prowadzenia postępowania w sposób budzący zaufanie jego uczestników do władzy publicznej. Obowiązujące przepisy mają zmierzać do urzeczywistnienia tych zasad w praktyce i ograniczać dowolność działania organów władzy publicznej, np. w zakresie stwierdzania nieważności decyzji administracyjnych.

Przesłanki nieważności

Z powyższych względów, w myśl przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej następuje wyłącznie, gdy spełnione zostały przesłanki wymienione w art. 156 § 1 K.p.a., a zatem, kiedy decyzja: wydana została z naruszeniem przepisów o właściwości; wydana została bez podstawy prawnej lub z rażącym naruszeniem prawa; dotyczy sprawy już poprzednio rozstrzygniętej inną decyzją ostateczną albo sprawy, którą załatwiono milcząco; została …

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułEuropejski potentat wybuduje na zachodzie Łodzi wielki park logistyczny. Jest pierwszy najemca
Następny artykułUM Gorzów Wielkopolski: Kulinarna uczta na Starym Rynku 26-09-2020