A A+ A++

Od teraz, pacjenci logując się do Internetowa Konta Pacjenta przez profil zaufany, będą musieli potwierdzać swoją tożsamość kodem z SMS-a – przypomina Centrum e-Zdrowia.

Internetowe Konto Pacjenta – dwuetapowe logowanie przez profil zaufany

Ministerstwo Zdrowia i Narodowy Fundusz Pacjenta wprowadziły nowe zabezpieczenie przy logowaniu się do Internetowego Konta Pacjenta za pomocą profilu zaufanego. Po wpisaniu swoich danych z profilu zaufanego, pacjent dostanie na podany przy rejestracji numer telefony SMS-a z kodem potwierdzającym. 

Internetowe Konto Pacjenta – logowanie przez profil zaufany 

Do IKP przez profil zaufany można się zalogować na dwa sposoby:

  • tak samo, jak na konto w banku lub w Envelo
  • za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail podanego podczas zakładnia profilu zaufanego.

Jeśli pacjent wybierze drugą opcję, najpierw musi wpisać nazwę użytkownika lub adres e-mail oraz hasło do swojego profilu zaufanego. Następnie dostanie SMS-a z kodem potwierdzającym, który trzeba wpisać w okienko pojawiające się na ekranie i klikną przycisk “Potwierdź”.

Internetowe Konto Pacjenta – potwierdzenie profilu zaufanego przez mObywatela

Profil zaufany można też potwierdzić pushem odbieranym w aplikacji mObywatel. Wystarczy tylko zmienić sposób autoryzacji w profilu zaufany, poprzez wejście w zakładkę “Szczegóły profilu”, a następnie “Zmień metodę autoryzacji”. Na liście dostępnych możliwości pojawi się opcja “powiadomienia push”. 

W każdej chwilii jednak można wrócić do potwierdzania logowania przez SMS z kodem.

Opracowała: Zuzanna Świerczek

Źródła:

Centrum e-Zdrowia

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFerie zimowe w gminie Lewin Brzeski [program wydarzeń]
Następny artykułSteiner nie mógł się pożegnać