Poprzez analizę „transgranicznych” modeli biznesowych dążymy do zapewnienia kompleksowego rozwiązania w zakresie internacjonalizacji. W Arvato Supply Chain Solutions zaobserwowaliśmy, że pomimo rosnącej popularności i wielkości rynku cross-border e-commerce, niewielu, tak naprawdę zna tajniki tej “branży” i wie, jak radzić sobie z wyzwaniami, które stawia. Z pomocą przychodzi nasz materiał, w którym analizujemy różnorodne zagadnienia, w tym rosnące rynki, zachowania konsumentów, logistykę i znaczenie sprzedaży produktów na nowych rynkach, starając się równocześnie rozwiać powszechne błędne przekonania.
Pełną wersję poradnika pobierzesz tutaj.
Czym jest crossborder e-commerce?
Transgraniczny e-handel to stosunkowo nowy kanał sprzedaży, który zmienił zasady funkcjonowania rynku. Umożliwia on międzynarodowym detalistom i markom bezpośrednią wysyłkę towarów do globalnych konsumentów bez konieczności budowania lokalnej obecności na rynkach krajowych. Transgraniczny e-commerce ma miejsce w sytuacjach, gdzie:
- Towar jest wysyłany do klienta za granicą, który dokonał zakupu na lokalnej stronie internetowej w innym kraju.
- Firmy prowadzą sklep internetowy na danym rynku, ale wysyłają produkty ze swojego centrum logistycznego w innym kraju i nie muszą być fizycznie obecni na tym rynku. Dotyczy to również sytuacji, gdy sprzedaż odbywa się za pośrednictwem marketplace’ów.
W obu przypadkach niezbędna jest sprawna obsługa logistyczna.
Na całym świecie cross-border rozwija się w ogromnym tempie. W ciągu zaledwie sześciu lat na głównych rynkach wartość finansowa wzrosła ponad trzykrotnie, a niektóre wykazują nawet pięciokrotny wzrost.
Za granicą najczęściej kupujemy produkty fashion oraz beauty.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS