Liczba wyświetleń: 42
Badanie przeprowadzone przez naukowców z Northeastern University i Imperial College London wykazało, że wiele popularnych modeli inteligentnych telewizorów, w tym modele Samsunga i LG, a także strumieniowe systemy Roku i Amazon FireTV, wysyłają wrażliwe dane użytkowników do reklamodawców.
Według „Financial Times” wymienione poniżej modele udostępniają dane takie jak lokalizacja i adres IP do Netflixa, Facebooka i zewnętrznych reklamodawców.
Właśnie wtedy, gdy firmy mediów społecznościowych zaczęły modyfikować swoje praktyki gromadzenia danych, aby lepiej szanować prywatność użytkowników, kolejne zagrożenie wynika z rozwoju Internetu rzeczy. W Stanach Zjednoczonych inteligentne telewizory stają się coraz bardziej popularne.
W niektórych przypadkach dane użytkowników były wysyłane do Netflixa mimo tego, że nie mieli założonego konta na tym serwisie. Nie tylko inteligentne telewizory wykradają tego typu dane: inne inteligentne urządzenia, od głośników po kamery, również zostały przyłapane na wysyłaniu danych użytkowników do stron trzecich, takich jak Spotify.
Prawie 70% Amerykanów ma inteligentny telewizor, Roku lub Apple TV. Prawie wszystkie z tych urządzeń mają technologię rozpoznawania, która śledzi co oglądasz i sprzedaje reklamodawcom dane na temat twoich zainteresowań.
W oddzielnym badaniu inteligentnych telewizorów przeprowadzonym przez Uniwersytet Princeton, naukowcy odkryli, że niektóre aplikacje obsługiwane przez Roku i FireTV wysyłały dane, takie jak identyfikatory użytkowników, do stron trzecich, w tym do Google.
Na podstawie: FT.com
Źródło oryginalne: ZeroHedge.com
Źródło polskie: PrisonPlanet.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS