Zakończyła się kampania edukacyjna „Cash Lajf Balans”. Przez ponad dwa tygodnie Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej starało się zachęcić młodzież z Polski Wschodniej do rozwoju swoich pasji i realizacji biznesowych pomysłów, prezentując m.in. przykłady ich rówieśników, którzy już z powodzeniem prowadzą własne firmy.
Głównym elementem prowadzonej online kampanii był cykl ośmiu filmów z autentycznymi bohaterami, mieszkańcami Polski Wschodniej, którzy już zrealizowali swoje biznesowe pomysły wykorzystując do ich uruchomienia i rozwoju fundusze unijne. Jeden z nich opowiadał historię firmy Jakuba Lachowskiego z podlubelskiej Konopnicy, założyciela firmy Plantalux.
Idea przedsiębiorczości zakiełkowała w głowie Jakuba już gdy był małym chłopcem. Dalsze jego kroki do uruchomienia własnej firmy to przede wszystkim kształtowanie przedsiębiorczych postaw i poszukiwanie możliwości rozwoju. Pracując jako przedstawiciel handlowy odnosił sukcesy, ale uznał, że najchętniej chciałby być przedstawicielem własnego biznesu i produkować „coś”, czego jeszcze na rynku nie było.
Jakub z pomocą taty stworzył prototyp lampy ledowej, który lepiej od innych dostępnych na rynku rozwiązań, wspomaga wzrost roślin szklarniowych. Prototyp został poddany niezależnym badaniom i po kilku miesiącach okazało się, że jest to innowacyjne rozwiązanie, jedno z najlepszych w Europie. Obecnie firma, której pomysłodawcą i współtwórcą jest Jakub, eksportuje swoje produkty do kilku krajów, zdobyła liczne nagrody, a młody właściciel ma kolejne pomysły na jej rozwój.
Jakub założył firmę typu startup, korzystając z pomocy platformy startowej. Jego przykład pokazuje, że połączenie doświadczenia z innowacyjnym podejściem, to przepis na sukces, który można obejrzeć na kanale YouTube kampanii Cash Lajf Balans. Choć ten jak i pozostałe siedem filmów stworzonych specjalnie na potrzeby kampanii są utrzymane w lekkiej konwencji, dostosowanej do młodych odbiorców, poruszają poważne biznesowe zagadnienia.
Często na przeszkodzie do własnego biznesu staje bowiem nie brak pomysłu, lecz strach przed nieznanym. Takie uczucia towarzyszyły również bohaterom filmów, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i pokazują, jak pokonywać bariery i na czym warto skupić się na początku biznesowej drogi.
Cash Lajf Balans to nie tylko filmy
Twórcy kampanii przygotowali także grę edukacyjną „Cash Lajf Balans”, którą można bezpłatnie pobrać w sklepach Google Play i App Store. Gra to symulacja prowadzenia własnego biznesu, która pomaga przećwiczyć w praktyce wyzwania przedstawione w filmach. Pokazuje także, jak ważne jest zachowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym (work-life balance). Na uczniów czekały również konkursy, czy lekcje z przedsiębiorczości, j. angielskiego i informatyki.
Więcej na cashlajfbalans.pl/. RB
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS