Firma kurierska InPost, która w 2009 roku jako pierwsza wprowadziła w Polsce Paczkomaty, wciąż zaskakuje. Tym razem postawiła na instalacje zasilane przez przystanki komunikacji miejskiej.
fot. Instagram
Dziś mało kto wyobraża sobie zakupy internetowe bez Paczkomatów. Łatwe i szybkie nadawanie i odbieranie przesyłek to zdecydowanie największe zalety tego rozwiązania i to one sprawiają, że liczba użytkowników Paczkomatów stale wzrasta.
Mimo to instalacja Paczkomatów niesie ze sobą kilka istotnych wyzwań. Jednym z nich jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji, która z jednej strony umożliwiałaby łatwy dostęp do odbieranych i wysyłanych paczek, a z drugiej gwarantowała możliwość podłączenia do instalacji elektrycznej.
fot. Instagram
Energia słoneczna szansą dla InPost
Szansę za zaspokojenie obu tych potrzeb znalazł InPost, który rozpoczął właśnie współpracę z zarządcami małych miast i wsi. W ten sposób wokół pojawiły się Paczkomaty połączone z zasilanymi energią słoneczną przystankami autobusowymi. To nie tylko praktyczne, ale i ekologiczne rozwiązanie gwarantujące kolejną falę wzrostu popularności marki.
Eko-paczkomaty są nieco mniejsze niż ich tradycyjne odpowiedniki, jednak przedstawiciele firmy InPost są przekonani, że zaspokoją one potrzeby odbiorców. Urządzenia zasilają 4 panele słoneczne (5,25 m²) umieszczone na dachach przystanków.
Rocznie wytwarzają one 680 kWh, z czego 71% energii przypada na zasilanie urządzenia Paczkomat, a 21% wykorzystywane ma być na potrzeby osób oczekujących na transport — między innymi na oświetlenie przystanku, zasilanie gniazda USB czy ładowarek indukcyjnych.
Pierwszym miejscem, w którym zainstalowane zostały ekologiczne paczkomaty, jest gmina Nędza.
Ten projekt wpisuje się w działania proekologiczne Gminy, a sama wiata poprawia również walory estetyczne otoczenia. Wierzę, że będziemy kontynuować tę owocną współpracę. – tłumaczy Gerard Przybyła, przewodniczący rady gminy Nędza
Kolejne instalacje planowane są niebawem na terenie Kielc i gminy Słupno.
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, operująca pod dwoma markami konsumenckimi InPost i Mondial Relay we Francji zostanie Oficjalnym Partnerem Tour de France. To legendarne wydarzenie sportowe w przyszłym roku obchodzi 111. rocznicę.
Firma zaprezentowała nową usługę. Tym razem jest to InPost Pay, czyli forma płatności bezgotówkowych, które mają być dostępne w aplikacji prawdopodobnie jeszcze w tym roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS