A A+ A++

Firma kurierska InPost, która w 2009 roku jako pierwsza wprowadziła w Polsce Paczkomaty, wciąż zaskakuje. Tym razem postawiła na instalacje zasilane przez przystanki komunikacji miejskiej.

fot. Instagram

Dziś mało kto wyobraża sobie zakupy internetowe bez Paczkomatów. Łatwe i szybkie nadawanie i odbieranie przesyłek to zdecydowanie największe zalety tego rozwiązania i to one sprawiają, że liczba użytkowników Paczkomatów stale wzrasta.

Mimo to instalacja Paczkomatów niesie ze sobą kilka istotnych wyzwań. Jednym z nich jest znalezienie odpowiedniej lokalizacji, która z jednej strony umożliwiałaby łatwy dostęp do odbieranych i wysyłanych paczek, a z drugiej gwarantowała możliwość podłączenia do instalacji elektrycznej.

fot. Instagram

Energia słoneczna szansą dla InPost

Szansę za zaspokojenie obu tych potrzeb znalazł InPost, który rozpoczął właśnie współpracę z zarządcami małych miast i wsi. W ten sposób wokół pojawiły się Paczkomaty połączone z zasilanymi energią słoneczną przystankami autobusowymi. To nie tylko praktyczne, ale i ekologiczne rozwiązanie gwarantujące kolejną falę wzrostu popularności marki.

Eko-paczkomaty są nieco mniejsze niż ich tradycyjne odpowiedniki, jednak przedstawiciele firmy InPost są przekonani, że zaspokoją one potrzeby odbiorców. Urządzenia zasilają 4 panele słoneczne (5,25 m²) umieszczone na dachach przystanków. 

Rocznie wytwarzają one 680 kWh, z czego 71% energii przypada na zasilanie urządzenia Paczkomat, a 21% wykorzystywane ma być na potrzeby osób oczekujących na transport — między innymi na oświetlenie przystanku, zasilanie gniazda USB czy ładowarek indukcyjnych.

Pierwszym miejscem, w którym zainstalowane zostały ekologiczne paczkomaty, jest gmina Nędza.

Ten projekt wpisuje się w działania proekologiczne Gminy, a sama wiata poprawia również walory estetyczne otoczenia. Wierzę, że będziemy kontynuować tę owocną współpracę. – tłumaczy Gerard Przybyła, przewodniczący rady gminy Nędza

Kolejne instalacje planowane są niebawem na terenie Kielc i gminy Słupno.

Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, operująca pod dwoma markami konsumenckimi InPost i Mondial Relay we Francji zostanie Oficjalnym Partnerem Tour de France. To legendarne wydarzenie sportowe w przyszłym roku obchodzi 111. rocznicę.

Firma zaprezentowała nową usługę. Tym razem jest to InPost Pay, czyli forma płatności bezgotówkowych, które mają być dostępne w aplikacji prawdopodobnie jeszcze w tym roku.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUroczyste otwarcie świetlicy w Pęcicach
Następny artykułOd jutra w Katowicach podwyżka cen wody i odprowadzania ścieków