Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w postępowaniu administracyjnym w sprawach załatwianych milcząco
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwane dalej RODO informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Lidzbark Warmiński z siedzibą przy ul. Krasickiego 1, 11-100 Lidzbark Warmiński, tel. 89 7673274, e-mail: [email protected]
2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pod adresem e-mail: [email protected] oraz numerem tel. (89) 767 32 74 wew. 19. Z IOD można kontaktować się we wszystkich sprawach oraz dylematach związanych z ochroną danych osobowych.
3. Administrator będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe w celu wypełnienia obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), jakimi są w tym przypadku obowiązki określone w rozdziale 8a. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
4. Odbiorcami do których mogą być przekazane Pani/Pana dane osobowe będą strony i uczestnicy postępowań. Odrębną kategorię odbiorców, którym mogą być ujawnione Pani/Pana dane są podmioty uprawnione do obsługi doręczeń oraz podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Wiejską Lidzbark Warmiński przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Wójt Gminy Lidzbark Warmiński.
5. Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane na podstawie obowiązujących przepisów prawa innym podmiotom.
6. Będziemy przechowywać Pani/Pana dane osobowe do chwili załatwienia sprawy, w której zostały one zebrane, a następnie – przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
7. Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu prawo do:
1) dostępu do danych osobowych na podstawie art. 15 RODO, przy czym prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, które zostały zebrane w sposób pośredni (z innych źródeł)
w pewnych okolicznościach będzie ograniczone, tj. w sytuacjach gdy żądanie dostępu do Pani Pana danych mogłoby wpłynąć na prawa i wolności osób, od których dane pozyskano; powyższe ograniczenie zostało wprowadzone ustawą wdrażającą RODO i wynika z art. 236. § 2 ustawy
z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego;
2) do sprostowania danych osobowych na podstawie art. 16 RODO;
3) żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 18 RODO z zastrzeżeniem, iż wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych nie wpływa na tok i wynik postępowania;
4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących, narusza przepisy RODO.
Nie przysługuje Pani/Panu:
1) prawo do usunięcia danych osobowych z uwagi na konieczność wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b RODO;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) prawo do sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do rozpatrzenia sprawy, odmowa podania danych uniemożliwi załatwienie sprawy w trybie milczącym.
10. Administrator danych nie zamierza przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
11. Pani/Pana dane nie będą uczestniczyć w zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji i nie będą profilowane.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS