A A+ A++

Raporty marketingowe zgodnie wskazują, że w 2023 r. inwestycje na kampanie marketingowe z udziałem internetowych twórców osiągnęły rekordową wartość. Globalnie – według The State of Influencer Marketing 2024 nawet 85% badanych w 2024 r. planuje przeznaczyć budżet marketingowy na współprace influcerskie, a 6 na 10 firm nawet zwiększy wydatki na te działania porównując do budżetów z 2023 r. W Polsce także stale obserwowane są wzrosty budżetów przeznaczanych na kampanie z udziałem influencerów.

– Wszystko to składa się na jeden kluczowy wniosek – influencer marketing jest niezwykle skuteczną metodą dotarcia. Potwierdzają to także nasze dane, z których wynika, że aż 83% naszych klientów wróciło po kolejna kampanię, czyli ponownie skorzystało z naszego wsparcia w zakresie realizacji kampanii influencerskiej w 2023 r. Świadczy to o rosnącym zaufaniu marek do tej konkretnej formy promocji i wysokim poziomie satysfakcji z osiąganych wyników – poprzez realizację założonych celów sprzedażowych, dotarcia czy innych kluczowych wskaźników, które założyła firma przy podjęciu współpracy – mówi Karina Hertel, partnerka zarządzająca Brandlift, agencji influencer marketingowej.

Trudne czasy, ale nie dla influencerów

Wysoka inflacja utrzymująca się niemalże przez cały 2023 r. – a wraz z nią rosnące koszty firm, utrzymania pracowników i stabilności sprzedaży mogłyby wskazywać na trudności w podejmowaniu efektywnych współprac z influencerami, zwłaszcza, że wiele organizacji decydowało się na optymalizację budżetów. Tymczasem wyniki finansowe Brandlift nie wykazują straty wobec 2022 r. Agencja w minionym roku osiągnęła przychody w wysokości 11,5 mln zł, a EBITDA wyniosła 1,3 mln zł, co za tym idzie – także wyniki finansowe internetowych twórców nie zmniejszyły się w minionym roku.

Rośnie rola i znaczenie mikro i nanoinfluencerów, z którymi najczęściej współpracujemy. Firmy chętnie podejmują współpracę z takimi twórcami oczywiście już za wynagrodzenie finansowe, bo dostrzegają wpływ, który wywierają tak autentyczni twórcy. W Brandlift stawiamy na wysoką jakość współpracy, dobre dopasowanie influencera do produktu czy usługi Klientów, optymalizację zarówno pod względem finansowym, jak i nakładów pracy, co przekłada się na nasz stały i stabilny wzrost. To ogólnoświatowy trend, który z pewnością jeszcze będzie się rozwijał – podsumowuje Karina Hertel.

Przyszłość marketingu wpływ to technologia

Wciąż na rynku influencer marketingu wyzwaniem jest optymalizacja kampanii, zapanowanie nad rozbudowanymi kampaniami, monitoring działań, koordynacja czy nadal też – dobór właściwych twórców. Dlatego przyszłością tego rodzaju działań marketingowych jest technologia, która zautomatyzuje i uprości te procesy – zagreguje działania twórców w obrębie jednej kampanii czy marki, przeanalizuje wyniki, a także dobierze właściwych influencerów do potrzeb przekazu.

W Brandlift postawiliśmy na rozwiązania technologiczne, które konkretnie w bardzo efektywny sposób wspierają dobór twórców, zarządzanie kampanią, śledzenie jej etapów, raportowanie w czasie rzeczywistym. Takie działania wprost przekładają się na wyniki finansowe naszych klientów i oszczędność czasu. Zatem wysoki współczynnik lojalności naszych klientów jest także potwierdzeniem realnego zadowolenia z rozwiązań, które oferujemy i wciąż wzbogacamy na tyle, by w pełni odpowiadały one potrzebom jutra – dodaje Karina Hertel, dyrektor zarządzająca Brandlift.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPosiedzenia komisji Rady Miasta Pruszkowa w lipcu
Następny artykułBrandlift podsumowuje wyniki finansowe