A A+ A++

Co się wydarzyło?

Do incydentu doszło 1 czerwca około południa na Palenicy Białczańskiej. Pracownicy TPN relacjonują, że mimo wyraźnego znaku na poprzedzającym parking rondzie na Łysej Polanie, informującego o braku wolnych miejsc, turyści podjechali pod szlaban i zignorowali instrukcję obsługi.

Na miejscu poinformowano ich, że mogą zaparkować na Łysej Polanie, gdzie są wolne miejsca. Turyści, w tym osoby niemające biletów na parking TPN, zaczęli kłócić się z obsługą i zniszczyli urządzenia systemu, w tym kamery, czujniki wjazdowe i szlabany. Pracownik parkingu był obrażany, popychany, kopany i szarpany. Doszło także do prób wjazdu przez bramkę wyjazdową i najeżdżania samochodem na pracownika.

Straty i reakcje władz

TPN szacuje koszt naprawy uszkodzonego systemu parkingowego na blisko 3 tys. zł.

Advertisement

Rzecznik zakopiańskiej policji, asp. sztab. Roman Wieczorek, poinformował, że policja prowadzi czynności w sprawie wykroczenia dotyczącego spowodowania zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz uszkodzenia mienia.

Agresja turystów

Wieczorek opisał, że kobieta kierująca samochodem, mimo braku wolnych miejsc parkingowych, usiłowała wjechać na parking. Jej samochód uderzył w nogi pracownika parkingu.

„Wielokrotnie była informowana, że widoczne wolne miejsca są zarezerwowane dla osób, które wykupiły wcześniej bilety przez internet. Na szczęście pracownikowi nic poważnego się nie stało, ale doszło do uszkodzenia systemu monitoringu i bram wjazdowych. Patrol policji nie zastał już na miejscu ani samochodu, ani kobiety” – relacjonował rzecznik policji.

Zapobieganie przyszłym incydentom

Władze TPN zapowiadają kroki prawne, aby ukarać sprawców i zapobiec podobnym incydentom w przyszłości.

Advertisement

„Brak szacunku i agresja wobec naszych pracowników są nieakceptowalne. Rozumiemy, że problemy z dojazdem i zaparkowaniem samochodu mogą wywołać złość i frustrację, jednak skala nieuprzejmości, jakiej doświadczają nasi pracownicy, jest porażająca. Obrażani są zarówno mężczyźni, jak i kobiety” – napisały władze TPN w komunikacie, apelując do turystów o przestrzeganie zasad i uprzejmość.

Rezerwacja miejsc parkingowych

Na parkingach przed szlakiem do Morskiego Oka, zlokalizowanych na Palenicy Białczańskiej i Łysej Polanie, obowiązuje system wcześniejszej rezerwacji miejsc. Wprowadzony przez władze TPN w 2020 r. system e-biletów miał na celu poprawę organizacji ruchu na tej zatłoczonej drodze. Dzięki systemowi turyści mogą z wielodniowym wyprzedzeniem zarezerwować miejsce parkingowe przed tym popularnym szlakiem.

Planując wycieczkę do Morskiego Oka, należy wcześniej wykupić miejsce parkingowe za pośrednictwem strony internetowej Tatrzańskiego Parku Narodowego tpn.pl/zwiedzaj/e-bilety. Ze względu na bardzo duży ruch turystyczny zaleca się rezerwację miejsca nawet z kilkudniowym wyprzedzeniem. Posiadając parkingowy e-bilet, turysta ma gwarancję, że będzie miał gdzie zaparkować samochód.

Advertisement
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGAMES OPERATORS S.A.: Zawiadomienie o nabyciu akcji przez osoby pełniące obowiązki zarządcze
Następny artykułMBWS: DESCRIPTION OF THE SHARE BUYBACK PROGRAMME AUTHORISED BY THE ORDINARY GENERAL MEETING OF 27 JUNE 2024