Od listopada każda oferta pracy musi zawierać wysokość wynagrodzenia na danym stanowisku. Nowy obowiązek dotyczy pracodawców z Nowego Jorku. Zmiana związana jest z wejściem w życie przepisów ustawy o przejrzystości pensji – podaje “The Wall Street Journal”.
Od listopada prawie każdy pracodawca w Nowym Jorku ma obowiązek przedstawienia wysokości wynagrodzenia w ofercie pracy na dane stanowisko. W ogłoszeniu powinna także znaleźć się informacja o możliwościach wewnętrznego przeniesienia oraz awansu. Dotyczy to także firm, które zatrudniają pracowników “na odległość” – gdy siedziba jest w Nowym Jorku.
Nowe przepisy w zakresie jawności pensji w ofertach pracy wprowadziła ustawa o transparentności wynagrodzeń, która obowiązuje w Nowym Jorku od 2 listopada br.
W rezultacie firmy zaktualizowały swoje oferty pracy o widełki płacowe. Osoby poszukujące nowego zatrudnienia będą mogły od razu sprawdzić wysokość pensji. Jak podaje “The Wall Street Journal”, niektórzy pracownicy Amazona mogą liczyć na roczną pensję w wysokości ponad 200 tys. dolarów, czyli około 960 tys. zł (80 tys. zł miesięcznie). Wynagrodzenie dla głównego menedżera spółki mieści się w granicy od 197,9 do 267,8 tys. dolarów rocznie. Z kolei szef działu przywództwa i rozwoju organizacyjnego może zarobić nawet 321,7 tys. dolarów rocznie.
W niektórych firmach widełki wynagrodzeń są bardzo szerokie. Przykładowo oferta na stanowisko asystenta wiceprezesa ds. platform uczenia maszynowego w CVS Health Corp. ma podany zakres od 189,4 do 416,7 tys. dolarów. Natomiast na stanowisku globalnego dyrektora ds. treści w Colgate (z 10-letnim doświadczeniem) oferowane zarobki wynoszą od 172 do 253 tys. dolarów rocznie.
“Niektóre firmy wskazują na różnice w wynagrodzeniu pomiędzy poszczególnymi lokalizacjami. Stanowisko dyrektora ds. podatków w firmie PricewaterhouseCoopers LLP podaje wynagrodzenie podstawowe w wysokości od 144 000 do 368 000 dolarów w Kolorado, natomiast w Nowym Jorku wynagrodzenie to wynosi od 158 400 do 434 000 dolarów” – informuje “The Wall Street Jorunal”.
Jeśli chodzi o polskie podwórko, to No Fluff Jobs, serwis z ofertami pracy dla IT, we wrześniu ruszył z kampanią społeczną „Szanuj siebie”, która ma zwrócić uwagę na nieprzejrzyste procesy rekrutacyjne. Na potrzeby tego działania firma zleciła badanie MASMI Poland, z którego między innymi wynika, że jawne wynagrodzenia w ofertach pracy są ważne dla blisko 93% Polek i Polaków. Większość z nas zgadza się również ze stwierdzeniem, że kobiety zarabiają mniej od mężczyzn.
DF
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS