Sędzia zajmująca się sprawą Microsoftu, Activision Blizzard i Federalnej Komisji otrzymuje masę konkretnych danych. Przedstawione informacje mają pomóc w lepszym poznaniu rynku, ale ostatecznie część konkretów jest redagowana, by szczegóły nie trafiały do mediów oraz graczy.
Sony przedstawiło informacje na temat przygotowywania swoich największych produkcji i firma wspomniała o pracy nad The Last of Us Part II i Horizon Forbidden West. Osoba odpowiedzialna za usunięcie konkretów nie zadbała o odpowiednie wymazanie informacji i w rezultacie poznaliśmy szczegóły dotyczące kosztów produkcji.
Prace nad The Last of Us Part II rozpoczęły się w 2014 roku i ostatecznie kosztowały 220 mln dolarów, a przygotowanie Horizon Forbidden West wymagało zainwestowania około 212 mln dolarów. Przy obu projektach w szczytowych momentach pracowało ponad 200 deweloperów.
Sony wykonało świetną robotę przy redagowaniu dokumentów… nie
Sony did great job on the document redactions… not 🙃 https://t.co/aPQgk9JU8L pic.twitter.com/5rJQbZbbd0
— Tom Warren (@tomwarren) June 28, 2023
Możemy mieć jednocześnie pewność, że Sony musiało ostatecznie wydać na tytuły znacznie więcej, ponieważ kwoty nie obejmują dużych wydatków na marketing. Sony potwierdza, że choć „globalne koszty marketingowe gier AAA są duże, nawet w przypadku uznanych IP”, to nie zdecydowało się podać dokładnych danych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS