Dzisiaj, 20 sierpnia (11:52)
Media od miesięcy żyją problemami związanymi z tzw. “kryzysem półprzewodnikowym”. Chociaż dealerzy łudzili się nadzieją, że sytuacja unormuje się przed końcem roku, z dzisiejszej perspektywy śmiało powiedzieć można, że lepiej już było.
W szczególnie trudnej sytuacji znalazły się firmy, które – szukając kosztów – przed końcem roku często decydują się na odmłodzenie floty swoich pojazdów. Wielu dealerów w ogóle nie przyjmuje zamówień na samochody do produkcji, co oznacza, że klienci tracą jakiekolwiek możliwości konfiguracji. Producenci, którzy wciąż przyjmują zamówienia masowo “obcinają” wyposażenie, tzw. “stocki”, czyli zapasy aut na placach importerów świecą pustkami.
Ci ostatni, świadomi skali problemu, starają się ratować sytuację jak tylko mogą. Efektem jest np. montaż zamienników. W szczególności dotyczy to tańszych modeli z gamy producentów francuskich czy japońskich, które w wyższych wersjach wyposażeniowych oferowane są np. z zestawem multimedialnym. Przykładowo – nowe Dacie Duster często trafiają do dealerów z “dziurą” w miejscu fabrycznego zestawu multimedialnego 2DIN. Dealerzy na własną rękę montują tzw. “aftermarketowe” systemy z oferty np. Kenwooda. W teorii wszystko jest w porządku, ale może się zdarzyć, że uwielbiany przez polskich klientów Duster w wersji “prestige” nie będzie miał na pokładzie czujników parkowania czy kamery cofania.
Podobna sytuacja dotyczy droższej alternatywy Dustera – cenionej wśród nabywców indywidualnych Suzuki Vitary. Ta, w wersji prestige, oferowana jest z fabrycznym zestawem multimediów, ale kupno tak wyposażonego auta graniczy obecnie z cudem. W jego miejsce montowany jest np. zamiennik firmy Pioneer, ale w stosunku do “fabrycznego” zestawu jego możliwości są dość ograniczone.
Nawet wśród marek, które do tej pory zdawały się opierać kryzysowi, pojawiają się problemy. Przykładem może być np. Fiat Tipo, który po ostatnim liftingu (5 lat gwarancji) przestaje być postrzegany w kategorii pojazdu budżetowego. W przypadku lepiej wyposażonych egzemplarzy, z 10-calowym wyświetlaczem czy – opcjonalnymi – elementami pokroju systemu bezkluczykowego i podgrzewanych foteli, realny czas oczekiwania na realizację zamówienia oscyluje w okolicach… siedmiu miesięcy. Inni produ … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS